• Tue 3 Sep 2019 16:40
    650 visningar
    10 svar
    10
    650

    BF igår, någon mer?

    Jag har alltid varit inställt på att ungen inte kommer att komma på BF, alltid räknat med minst 7 dagar över, men vad tråkigt det känns nu ändå.

    Och jag känner ingenting! Inga förvärkar, ingen hård mage. Lever nästan som att jag inte är gravid. Har inga problem alls med att städa, montera möbler, klippa gräset, ta promenader. Kul absolut, jag njuter. Men skulle vilja känna av att bebisen ens tänker komma ut :) känner hugg och ilningar ibland, men det har jag gjort sen bebisen fixerade sig för flera veckor sedan.

    Någon mer som har BF typ nu? Och har lite tråkigt som jag?

  • Svar på tråden BF igår, någon mer?
  • Anonym (Idag)
    Tue 3 Sep 2019 17:00
    #1

    Hej!

    BF idag för mig. Precis som du så kan jag göra det mesta och mår på de flesta vis som vanligt (om än något mer otymplig än vanligt). Studsar på pilatesboll, provat färdknäppen, gått promenader, gjort benböj mm utan att bebis har velat flytta ut från sin enrummare... Men men! En kommer väl när den är redo!! :)

  • Tue 3 Sep 2019 17:50
    #2

    Jag hade också bf igår, dock kom han i torsdags ;) Ville inte skryta med det utan mer berätta att jag också var helt säker på att gå över för jag kände ingenting, inga förvärkar eller så och var pigg. Men sen plötsligt natten till torsdagen så satte det igång bara, utan förvarning! Så bebbe kommer närsomhelst, och snart har du en liten gosig bebis som sover i famnen!

  • Anonym (Längt­ar)
    Tue 3 Sep 2019 18:36
    #3

    Bf idag för mig men absolut inga tecken på att något är på gång... har från början också varit inställd på att gå längre än bf men nu känns det verkligen tråkigt! Vill bara få ut den lille och starta bebisgoset nu!!

  • Thu 5 Sep 2019 15:54
    #4
    happylovemusic skrev 2019-09-03 17:50:00 följande:

    Jag hade också bf igår, dock kom han i torsdags ;) Ville inte skryta med det utan mer berätta att jag också var helt säker på att gå över för jag kände ingenting, inga förvärkar eller så och var pigg. Men sen plötsligt natten till torsdagen så satte det igång bara, utan förvarning! Så bebbe kommer närsomhelst, och snart har du en liten gosig bebis som sover i famnen!


    Abolsut inget skryt! Grattis till bebisen!

    Tvärt om skönt att höra att det kan sätta igång när som helst :)
  • Thu 5 Sep 2019 15:55
    #5

    Jag har börjat få sammandragningar/förvärkar på nätterna men på dagen är det helt borta. Suck.

    Hur går det för er andra?

  • Thu 5 Sep 2019 16:32
    #6

    Hade bf 29/8 men bebis håller sig envist kvar i magen. Inga direkta förvärkar eller sammandragningar. Som max lite mensvärk när jag lägger mig för vila. Hoppas det sätter fart snart så jag slipper igångsättning.

  • Anonym (Idag)
    Thu 5 Sep 2019 23:55
    #7

    Inget på g här... Funderar på vad man ska planera in i helgen för att hålla sig distraherad. Just nu känns det osannolikt att det skulle bli någon bebis dessförinnan. :/

  • Anonym (Längt­ar)
    Fri 6 Sep 2019 10:07
    #8

    Har haft mycket geleiga flytningar sedan i förrgår med några väldigt små klumpar och några mer maskliknande blobbar (ursäkta uttrycket) men mest bara klet/tråkigt på pappret när jag torkar mig. Kan de vara slemproppen som kommer i omgångar? Idag var det även blodstrimmor i. Någon som haft liknande? Blodstrimmorna är inget att oroa sig över va?

  • Fri 6 Sep 2019 10:50
    #9
    Anonym (Längtar) skrev 2019-09-06 10:07:22 följande:

    Har haft mycket geleiga flytningar sedan i förrgår med några väldigt små klumpar och några mer maskliknande blobbar (ursäkta uttrycket) men mest bara klet/tråkigt på pappret när jag torkar mig. Kan de vara slemproppen som kommer i omgångar? Idag var det även blodstrimmor i. Någon som haft liknande? Blodstrimmorna är inget att oroa sig över va?


    Jag har ju ingen erfarenhet men jag hade bara blivit glad tror jag, inte orolig. Hade tagit det som ett tecken på att något händer :) låter väldigt typiskt slempropp. Spännande!
  • Anonym (Längt­ar)
    Fri 6 Sep 2019 13:39
    #10
    Eliiineliiin skrev 2019-09-06 10:50:59 följande:

    Jag har ju ingen erfarenhet men jag hade bara blivit glad tror jag, inte orolig. Hade tagit det som ett tecken på att något händer :) låter väldigt typiskt slempropp. Spännande!


    Ja, jag är inte så orolig egentligen, blev bara osäker på om det kan vara slemproppen eftersom det inte har kommit i någon riktig stor klump. Men förmodligen så är det ju den :) hoppas det sätter igång snart!
Svar på tråden BF igår, någon mer?