• Ctazy

    Gravid eller missfall?

    Tänkte spalta upp lite fakta: *27 juli: mensens första dag cykel 1. *21 augusti: mensens första dag cykel 2 - ett par dagar tidig och något sparsammare än vanligt men ändå som en full mens. Varade ca 5 dagar. 27 augusti: testar med clearblues digitala ägglossningstest och får positivt på första dagen. Tänker att ägglossningen är väl lite tidig av någon anledning. *30 augusti: får småblödningar, brunt/rosa på pappret, räcker med små trosskydd i trosan. Har aldrig haft mellanblödningar eller blödning i samband med ägglossning tidigare. *31 augusti: Fortsatta småblödningar. Tar ett till ägglossningstest för jag börjar misstänka att något är knasigt. Får fullt utslag. Tar sedan ett graviditetstest på kvällsurin som visar starkt positivt. *2 september: fortsatta pyttesmå blödningar. Ytterligare ett graviditetstest som visar ungefär lika starkt positivt som det förra. Har lätt illamående och förhöjd kroppstemp (får alltid låg feber i samband med ägglossning). Vad tror ni? Var min senaste mens ett tidigt missfall? Eller är missfall på g med tanke på småblödningarna? Eller kan det vara en normal graviditet där jag bara råkar ha blödningar? Barnmorska och kvinnoklinik hänvisar till varandra och menar att jag ska avvakta. Imorgon har jag telefontid med läkare och jag hoppas på att jag ska få kontrollera hcg med blodprov men vi får väl se. Någon som varit med om liknande?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-09-03 16:47
    Ber om ursäkt för formatet, hade glönt att fl krånglar med styckesindelning.

Svar på tråden Gravid eller missfall?