• Trostar

    Hur starkt blir ett graviditetstest?

    Mest lite nyfiken eftersom jag blev så förvånad imorse.

    Ena testet tog jag igår kväll på äl+14 (19.00 hade inte kissat på 3,5 h eller druckit något under den tiden). Andra tog jag idag när jag vaknade äl+15 (05.00 efter ca 7 timmars sömn).

    Strecken var mycket starkare innan de torkade? Nu ser de urvattnade ut... blir graviditetstest starkare än så här eller varför blev det ingen skillnad på det test jag gjorde på kvällen och det jag gjorde morgonen efter? Borde inte morgontestet bli starkare?

    RFSU vanliga.

  • Svar på tråden Hur starkt blir ett graviditetstest?
  • Anonym (Q)

    Det där är positivt. De där testen är inte gjorda för att kunna visa en exakt stegring i hormonnivån utan de ska bara kunna registrera över en viss nivå och då är det positivt om där är ett synligt streck oavsett styrka.

    Men det kan bli lika starkt som kontrollstrecket.

  • prinsmamman91

    Hej. Jag tycker att vissa test aldrig blir så starka. Så man kan knappt ta samma stickor o ta ett test varje vecka. De borde blivit mycket starkare då men jag tycker oftast de testen ser lite urvattnade ut. Ett test jag märkte att verkligen blev starkare och starkare var cb plus. Mitt senaste som jag tog på BIM +5 blev så här starkt ; de testen kan man verkligen se hur det ökar för de första testen var knappt synlig blå linje, sedan en svag blå och sedan denna ILLblå . Medans såna där stickor tycker jag blir knappt starkare än typ så som din bild.

  • Anonym (Q)
    prinsmamman91 skrev 2019-09-03 21:12:57 följande:

    Hej. Jag tycker att vissa test aldrig blir så starka. Så man kan knappt ta samma stickor o ta ett test varje vecka. De borde blivit mycket starkare då men jag tycker oftast de testen ser lite urvattnade ut. Ett test jag märkte att verkligen blev starkare och starkare var cb plus. Mitt senaste som jag tog på BIM +5 blev så här starkt ; de testen kan man verkligen se hur det ökar för de första testen var knappt synlig blå linje, sedan en svag blå och sedan denna ILLblå . Medans såna där stickor tycker jag blir knappt starkare än typ så som din bild.


    Ja men eftersom de inte är gjorda för att kunna visa en stegring så behöver de inte kunna bli starkare än att det blir ett streck, det är säkerligen bara viss variation på hur mycket sånt medel som reagerar på hcg det finns på stickan. Så länge det finns tillräckligt för att strecket ska synas så funkar ju testet som det ska.
  • prinsmamman91
    Anonym (Q) skrev 2019-09-03 21:20:01 följande:

    Ja men eftersom de inte är gjorda för att kunna visa en stegring så behöver de inte kunna bli starkare än att det blir ett streck, det är säkerligen bara viss variation på hur mycket sånt medel som reagerar på hcg det finns på stickan. Så länge det finns tillräckligt för att strecket ska synas så funkar ju testet som det ska.


    Ja precis det jag menade :) Såna stickor blir inte starkare än typ så (eftersom dom inte behöver eller ska bli det ) . Därför använder iaf inte jag såna när jag vill se stegring. Berättade bara för henne att ett test som funkat för mig att verkligen se klar och tydlig stegring på är just cb plus om hon eventuellt verkligen vill se hur strecket blir starkare. Speciellt de stickorna som är blanka i ytan tycker jag aldrig blir skarpa streck. Oavsett märke. Sen dock hade hon tagit testet dagarna efter varandra vilket nog kan vara svårt att se stegring överhuvudtaget oavsett test.
  • Anonym (Hej)
    Anonym (Hej) skrev 2019-09-26 22:01:08 följande:

    Ena är på bim och en vecka efter.


Svar på tråden Hur starkt blir ett graviditetstest?