• Isavanna1

    Blodtryck som stigit

    Hade koll hos bm idag. Mitt blodtryck hade börjat stiga lite, låg på 130/90 inte jätte högt. Men eftersom jag mår illa, är yr har en allmän känsla av att vara sjuk, känner mig konstig och det flimrar förbi ögonen i bland ville hon kolla det igen i morgon. Ingen äggvita i urinen och ingen direkt huvudvärk. Bör jag bli orolig? 
    Jag har en enorm förlossningsrädsla och håller på att utredas för ett eventuellt snitt, har dessutom gbs. Med min första dotter fick jag havandeskapsförgiftning som slutade i igångsättning och förlossningen från helvetet. DET är jag rädd för att det ska hända igen. Men behöver jag vara orolig i övrigt? Jag gick tillbaka till jobbet som vanligt efter kontrollen så jag antar att bm inte är beskymrad? 

  • Svar på tråden Blodtryck som stigit
  • Anonym (Blodtryck)

    Nu vet jag inte vad du ligger på vid normalt sett men jag har svårt att tro att don bm skulle låta dig jobba om hon var orolig över din hälsa.

    Det kan ju vara att du har en förkylning i kroppen som gör att du känner dig lite krasslig?

    Jag är gravid i v.21 och känner igen mig i hur du mår. I mitt fall så bidrar mitt låga blodtryck till det (86/62) och sen äter jag järntabletter.

    Det är bra att du är uppmärksam över din kropp men jag tror inte du behöver oroa dig just nu.

  • Isavanna1

    Nej någon förkylning har jag inte, och det känns inte alls på samma sätt. Men du har säkert rätt i att det inte är nån fara. Trycket brukar ligga på 120/70 ungefär.

Svar på tråden Blodtryck som stigit