• netskal

    Provat MCT-olja (och voxra?)?

    När jag skulle handla hälsokost på en sida, fick jag förslag att köpa MCT-olja. Läste lite om det, att man skulle känna sig piggare av den, och desperat som jag är (småbarnsförälder med sömnbrist osv) tyckte jag att jag kunde offra några hundralappar på det. Det stod även att den skulle påverka aptit och hjälp vid viktnedgång, men det trodde jag inte på, utan hoppades bara på att bli piggare.

    Nu har jag tagit den i närmare en vecka, och jag kan eventuellt ha blivit lite piggare, men svårt att säga då jag även blivit förkyld och extra trött av det. Men det som hände från första gången jag tog den är att min aptit försvann. Alltså den försvann helt! Om detta håller i sig kommer det inte bli så kämpigt att försöka gå ner i vikt. Jag har känt mig lite hungrig på morgonen, men sen tar jag oljan (med frukost) och det går över. Har ingen aptit, och heller inget sötsug. Köpte t.o.m morötter bara för att ha och tugga på, istället för choklad och annat.

    Hoppas att jag ska piggna till också, men man kanske inte kan få allt man önskar...

    Har någon mer provat mct och fått någon liknande effekt?

    Det jag funderar över är om det är kombinationen med mct och voxra som gjort att den funkar så bra. Får som samma känsla som när jag först började med voxra, för några år sen. Då försvann aptiten och suget att äta, men den kom tillbaka sen, och så även sötsuget.

    Så finns det någon här som äter voxra, och testat mct?

Svar på tråden Provat MCT-olja (och voxra?)?