• Anonym (Fia)

    Mirtazapin mot ångest

    Äter ssri men får inte tillräcklig effekt mot min ångest.. har nu fått mirtazapin som tillägg som tydligen ska ha goda ångestlindrade effekter.

    Någon med erfarenhet?

  • Svar på tråden Mirtazapin mot ångest
  • Anonym (Fia)
    Fiiee skrev 2019-09-05 08:06:47 följande:

    Jag hade den. Rävgift!!! Usch och fy!


    På vilket sätt?
  • Anonym (Det värsta jag varit med om)

    Jag åt det och fick huvudvärksattacker som bara blev värre antagligen för att man kan få överspända muskler , känselbortfall, myrkrypningar i ben och armar, låg och sparkademed benen på kvällarna för att det kändes så obehagligt, har spända muskler i speciellt nacke och axlar fortfarande fast jag slutade för flera månader sedan. Blev som bakfull av dom, och upplevde att kroppen somnade innan huvudet så det kändes väldigt läskigt. Hela kroppen liksom blev bedövad och sen blev man helt konstig, skulle säga nästan ?bedövad? i huvudet, tills man tillsist däckade. Verkligen ett rävgift! Det positiva var att man inte fick några sexuella biverkningar och i mitt fall att jag gick upp ca 10-15 kilo.

  • Anonym (Fia)
    Anonym (Det värsta jag varit med om) skrev 2019-09-05 13:09:35 följande:

    Jag åt det och fick huvudvärksattacker som bara blev värre antagligen för att man kan få överspända muskler , känselbortfall, myrkrypningar i ben och armar, låg och sparkademed benen på kvällarna för att det kändes så obehagligt, har spända muskler i speciellt nacke och axlar fortfarande fast jag slutade för flera månader sedan. Blev som bakfull av dom, och upplevde att kroppen somnade innan huvudet så det kändes väldigt läskigt. Hela kroppen liksom blev bedövad och sen blev man helt konstig, skulle säga nästan ?bedövad? i huvudet, tills man tillsist däckade. Verkligen ett rävgift! Det positiva var att man inte fick några sexuella biverkningar och i mitt fall att jag gick upp ca 10-15 kilo.


    Oj..det lät ju inget kul.
  • Anonym (Det värsta jag varit med om)
    Anonym (Fia) skrev 2019-09-05 13:30:40 följande:

    Oj..det lät ju inget kul.


    Nej det var det verkligen inte. Fick den som tillägg till ssri jag med. Men det kan ju alltid vara värt att prova, du behöver inte få så mycket biverkningar som jag fick. Vissa säger ju tom att den är det bästa dom haft. Men var uppmärksam och sluta i tid om du får spända muskler/domningar eller liknande. Det var absolut det värsta tyckte jag. Kom så smygandes med så kopplade inte direkt att det var medicinen.
  • Fiiee
    Anonym (Det värsta jag varit med om) skrev 2019-09-05 13:09:35 följande:

    Jag åt det och fick huvudvärksattacker som bara blev värre antagligen för att man kan få överspända muskler , känselbortfall, myrkrypningar i ben och armar, låg och sparkademed benen på kvällarna för att det kändes så obehagligt, har spända muskler i speciellt nacke och axlar fortfarande fast jag slutade för flera månader sedan. Blev som bakfull av dom, och upplevde att kroppen somnade innan huvudet så det kändes väldigt läskigt. Hela kroppen liksom blev bedövad och sen blev man helt konstig, skulle säga nästan ?bedövad? i huvudet, tills man tillsist däckade. Verkligen ett rävgift! Det positiva var att man inte fick några sexuella biverkningar och i mitt fall att jag gick upp ca 10-15 kilo.


    Samma som mig då.. fy fan
  • Anonym (Fia)
    Anonym (Det värsta jag varit med om) skrev 2019-09-05 13:41:49 följande:

    Nej det var det verkligen inte. Fick den som tillägg till ssri jag med. Men det kan ju alltid vara värt att prova, du behöver inte få så mycket biverkningar som jag fick. Vissa säger ju tom att den är det bästa dom haft. Men var uppmärksam och sluta i tid om du får spända muskler/domningar eller liknande. Det var absolut det värsta tyckte jag. Kom så smygandes med så kopplade inte direkt att det var medicinen.


    Ok, tack för info.

    Vet att jag provade den för flera årsedan men minns inte så mycket... vill minnas att den då hjälpte bra mot just ångest men att jag blev väldigt irriterad/ilsk av den.... och slutade rätt så snabbt med den. Minns inte hela bilden men har för mig att det var så..
  • Anonym (Fia)
    CrilleTheCroc skrev 2019-09-06 21:42:39 följande:

    Fick det för några år sedan ! Aldrig mer


    För att?
Svar på tråden Mirtazapin mot ångest