• Tintin i Amerik­a
    Wed 4 Sep 2019 20:58
    755 visningar
    57 svar
    57
    755

    I vilken yrkesgrupp finns det flest rasister i Sverige?

    Knappast nu skrev 2019-09-04 20:26:26 följande:

    Detta är mitt tips på top-3

    1: Vården

    2. Polisen

    3. Skolan


    Polisen och skolan
  • Tintin i Amerik­a
    Wed 4 Sep 2019 21:36
    #10
    Pilsner skrev 2019-09-04 21:00:23 följande:

    Två yrken som kräver en ängels tålamod...


    Isåfall är det vården
  • Tintin i Amerik­a
    Wed 4 Sep 2019 22:30
    #16
    Dr Nail skrev 2019-09-04 22:11:05 följande:

    "Rasist" betyder helt enkelt en person som inte delar dina åsikter. Därför är frågan felformulerad. Egentligen ska det vara "i vilken yrkesgrupp finns det flest människor som inte håller med mig?"

    Jag gissar din egen.


    Är det knattelagen som hittar på nya definitioner på ord?
  • Tintin i Amerik­a
    Fri 6 Sep 2019 20:56
    #30
    Knappast nu skrev 2019-09-05 19:08:32 följande:

    Ca 80 % har nu röstat på polisen så jag tror att vi kan slå fast att polisen är den mest rasistiska yrkesgruppen.


    www.aftonbladet.se/nyheter/a/2GJQW4/greps-for-kidnappning--slappt-pa-fri-fot

    Bland journalister
  • Tintin i Amerik­a
    Sun 8 Sep 2019 09:23
    #39
    Rataxes skrev 2019-09-08 08:25:26 följande:

    Procentuellt tycks de vara i särklass... döms för hatbrott, tas i förvar av Säpo m.m. finns det någon annan yrkesgrupp som sticker ut på det viset?


    Var är den källa på dina procentuellt?
  • Tintin i Amerik­a
    Sun 8 Sep 2019 13:09
    #41
    Rataxes skrev 2019-09-08 12:15:59 följande:

    Eftersom jag inte har någon siffra på hur många verksamma som finns i landet blir det bara spekulationer och mer eller mindre kvalificerade gissningar, därav frågetecknen i mina inlägg. Fakta är iallafall att flera tagits i förvar av Säpo och att åtminstone en dömts för hatbrott. Jag kommer just nu inte på någon annan yrkeskategori med liknande facit.


    Altså sprider du lögner och har!

    Du skriver : flera har tagits i förvar...

    Min fråga är : flera än vad??

    Jag har källa på att betydligt fler nazister har begått värre brott men inte tagits i förvar

    för förvar är till utlänningar och inte till svenska medborgare!

    Blir så trött på all navelskåderi många håller på med!
    Rataxes skrev 2019-09-08 08:25:26 följande:

    Procentuellt tycks de vara i särklass... döms för hatbrott, tas i förvar av Säpo m.m. finns det någon annan yrkesgrupp som sticker ut på det viset?


    Var är frågetecknet i detta om procentuellt?

    Frågetecknet du har är ju en fråga du ställer till oss om annan grupp!
  • Tintin i Amerik­a
    Sun 8 Sep 2019 13:50
    #43
    Rataxes skrev 2019-09-08 13:42:46 följande:

    Fler än biografmaskinister eller kärnfysiker.

    Är nazist ett yrke? Konstigt, har aldrig sett någon platsannons där sådana efterfrågats.

    Läs mitt första inlägg. Om du inte hittar det så löd det : Imamer?


    Ja nazist är ett yrke!

    Du har inte sett för du har valt att blunda.
  • Tintin i Amerik­a
    Sun 8 Sep 2019 21:41
    #45
    s0me1ne skrev 2019-09-08 18:08:37 följande:

    Skulle gissa de akademiska yrkena. Ju högre utbildning, ju mer rasistiska åsikter. Med den stora skillnaden att de genom sin utbildning lärt sig formulera sig bra nog att slippa bli anklagade. 

     

    De lågutbildade är plumpare och därför låter de mer rasistiska. Skulle gissa att de största rasisterna befinner sig på socialtjänsten, advokaterna och läkare. Även mäklare kan nog räknas dit. Men som sagt, de kan uttrycka sig fint nog så de slipper hånas. 


    Hur skulle sådana uttryck uttryckas?
  • Tintin i Amerik­a
    Sun 8 Sep 2019 22:15
    #49
    -2
    s0me1ne skrev 2019-09-08 21:47:44 följande:

    Mycket i form av de "låga förväntningarnas rasism", i att de dumförklarar grupper som måste hjälpas. Annars att de förklarar sina åsikter med klass, istället för att säga de "muslimer, negrer" eller dylikt. De säger exakt samma sak som Leffe på bygget, men på finare vis i slutna kretsar. Enklaste sättet att få syn på detta är att placera ett flyktingboende i närheten av deras bostad. Då kommer du höra många fina ord kopplade till sänkt husvärde baserat på utlänningar. Utan att ordet utlänning hörs.


    Jaha

    Fast det där med flyktingboende nära huset eller för den delen hvb hem är jag också emot
  • Tintin i Amerik­a
    Mon 9 Sep 2019 18:29
    #53
    s0me1ne skrev 2019-09-09 16:09:18 följande:

    Klart du är, men självklart inte för att där främst bor människor från andra kulturer och länder, utan för huspriserna faller med det, inte sant? Eller att ottryggheten ökar, fastän de "fina" akademikerna alltid hävdat att invandring inte alls leder till ökad otrygghet och bara är bra. 

     

    Som jag sade, vill du hitta de riktiga rasisterna, sök inom de fina yrkena, där finns de värsta. Ser man bara i denna tråden, de värsta rasisterna skyller på de lågutbildade.


    Jag håller inte med dig om det mesta.

    Jag vill inte ha oskötsamma folk i min närhet.

    Jag tror det är mänskligt och har inget med rasism att göra.

    Sedan är vi människor oavsett härkomst lite rasister ja och det är ok för att skydda sin grupp.

    Alla kulturer har starka och svaga sidor men få erkänner sin kulturs svaghet.

    Jag är etnisk svensk men avskyr vår importerade kultur!

    Lågutbildade är rasister på ett lågt sätt

    Högutbildade är rasister på ett högt sätt
  • Tintin i Amerik­a
    Mon 9 Sep 2019 20:01
    #55
    flygrl skrev 2019-09-09 19:28:11 följande:

    Du upphör inte att förvåna. Fast människor är komplexa varelser. Sammansatta. Så konstigt är det väl inte egentligen. Ärligt av dig att öppet kunna stå för det.

    Men ändå...visst att det finns stora problem kopplade till migration...men va menar du egentligen med du ?avskyr vår importerade kultur?? Avskyr du allt som kommit med oss invandrare eller avskyr du rentav oss allihop?

    Blir inte riktigt klok på ditt sätt att resonera.


    Jag tror du missförstår mig.

    Jag ser inte migration som ett problem men däremot våra politiker som inte kan hantera den lilla klicken kriminella och oanpassbara oavsett härkomst.

    Importerade kultur är julen tex där vi berättar för det vi kallar våra käraste barn den första stora lögen om tomten tex.

    Små bebisar som döps utan att själva säga till något om m. m. Rent övergrepp.

    Alkoholrelaterade kostnader som kostar miljarder oss skattebetalarna m. m
Svar på tråden I vilken yrkesgrupp finns det flest rasister i Sverige?