• Wed 4 Sep 2019 23:10
    4543 visningar
    2 svar
    2
    4543

    Hormonspiral och torra slemhinnor.

    Jag är inne på min andra hormonspiral. Blev rådd till att sätta in spiral, då jag tidigare hade migrän under alla dagar jag hade mens. Nu slipper jag detta, tack å lov.

    Men inget gott, som inte har något ont med sig. Fick svamp, som jag var tvungen att äta flera kurer för, för att få bukt med och har även bacteriellvaginis, ett par gånger per år. Pratat med gyn om detta och har medicamenter att starta kurer med, då det bryter ut. Men vill ju så klart helst slippa hela köret.

    Läste nyss om torra och sköra slemhinnor och hur dessa bidrar till ökad risk för för utnämnda tillstånd. Läste på lite och inser att jag har torra slemhinnor. Har som aldrig slagit mig förut, då jag satt det I samband med utbrotten av svamp och vaginosen.

    Men det är inte bara undelivet som är skört och torrt, utan även näsa, mun och ögonen.

    Funderar på att testa något hormonfritt, för att se om det blir bättre. Någon fler som upplevt att hormonspiral påverkat på detta sätt? Rekommendationer på hormonfria preparat?

Svar på tråden Hormonspiral och torra slemhinnor.