• Anonym (Yen)

    Varför blir jag inte kåt?

    Jag var under flera år sambo med en kille där sexlivet i början var bra. Men vart efter tiden gick så tappade han intresset och jag ville betydligt oftare än vad han ville. Försökte med allt möjligt men gav upp någonstans på vägen vilket gjorde att vi hade väldigt lite sex. Eftersom detta fick mig att tappa min sexuella självkänsla så slutade jag även att kunna njuta av sex då det kändes konstlat och falskt när vi låg med varandra.
    För ca ett halvår sedan så tog förhållandet slut.

    Jag dejtade sporadiskt en kille ett tag och tyckte att det var underbart att få känna sig åtrådd och sexig igen. Vi hade mycket bra sex ihop, men blev inget förhållande av det och vi slutade ses på mitt initiativ.

    Sedan några veckor tillbaks träffar jag en ny man och jag är jätteförälskad och känner att han är det i mig också. Han är så fin och sexig och underbar på alla vis! Vi klickar verkligen och trivs i varandras sällskap. Men när det kommer till sex så känner jag mig mest osäker och stel som en pinne! Han gör allting rätt, men jag känner inte något särskilt alls! Fattar inte varför jag inte blir kåt liksom!!?

    Funkade ju uppenbarligen med sex med killen jag dejtade innan denna!

  • Svar på tråden Varför blir jag inte kåt?
  • Rebecca1987

    Låt trygghet växa tillbaka. Prata med mannen du träffar förklara hur allt varit och hur de är nu. Ta allt sedan som att du är oskuld och behöver en trygg start från hans sida. Låt varandra få utforska den andra utan några krav. Ta allt långsamt

  • Anonym (Swing for fun)

    Kan vara det klassiska att vilja för mycket, tänka för mycket. Lätt gjort när man är riktigt kär.

    Ta det lungt, lek och njut av varandra utan krav och förväntningar på det perfekta samlaget. Det kommer när tiden är mogen för det.

    Stressa inte, var romantiska och ömsinta och njut av stunden även om man inte känner sig redo för omslutande sex.

  • Anonym (Samma)

    Varit med om liknande.

    Var gift i många år men i slutet hade vi aldrig sex. Jag ville inte för han tände inte mig.

    När jag sen träffade min nuvarande sambo så var jag extremt osäker. Jag hade inte visat mig naken eller haft sex med andra på 14år.

    Jag tog mod till mig och pratade med killen om det. Sa att det kändes som att jag var oskuld och inte riktigt visste vad jag gillade längre. Och tände på. Jag skämtade om att han skulle få fria händer att utforska mig så kunde jag betygsätta 1-5. Han tyckte det var skit häftigt och nappade på idén. Nu satte jag såklart inga betyg men pressen försvann lite. Han utforskade mig utan att begära något tillbaka. Det blev ju ändå såklart att jag tillfredställer honom ändå. Men det var mig fokuset låg på.

    Våga prata om det med honom. Utan att ge honom prestationsångest.

  • Anonym (G)

    Tala om för killen hur du känner. Du påstår att han gör allt rätt men han tycker säkert inte så om du inte blir kåt av det han gör med dig. Kan vara väldigt frustrerande att inte kunna tillfredsställa sin kvinna. Utmana honom, säg att han får göra vad han vill med dig för att få dig att bli kåt.

  • Anonym (Linda)

    Kåtheten börjar ju långt före man klär av sig i de flesta fall.

    Även om jag finner en man sexig och het betyder det inte att jag blir kåt per automatik.

    Det måste finnas rätt sorts attraktion och sensualism i utstrålningen som tänder mig. Jag blir kåt i tanken på att få klä av honom och i fantasin på vad han ska göra med mig, då är det rätt.

    Att denna kille gör dig förälskad och pirrig och att han är sexig är alltså ingen kåthetsgaranti. Ni kanske inte passar ihop sexuellt? Att han mekaniskt gör allting rätt är ju fel för dig, då är det inte rätt.

  • Anonym (Inte jag heller)

    Jag blir heller aldrig speciellt kåt när jag har sex med min sambo, våt blir jag så det är inga problem med att genomföra ett samlag. Måste du bli kåt då? Funkar inte sex ändå tro?

  • MrKrips

    Du är inte fysiskt attraherad. Sorgligt men sant.

    Den fysiska attraktionen visar sig som allra mest i sängen.

  • Anonym (Yen)
    Anonym (Inte jag heller) skrev 2019-09-05 19:49:57 följande:

    Jag blir heller aldrig speciellt kåt när jag har sex med min sambo, våt blir jag så det är inga problem med att genomföra ett samlag. Måste du bli kåt då? Funkar inte sex ändå tro?


    Funkar och funkar.. det är klart att det går att ligga ändå! Men det är väl klart att även jag vill känna och få ut något av det? Det kanske funkar bra för dig, men för mig låter det jättetråkigt!!
  • Anonym (Yen)
    Anonym (Rödlufvan) skrev 2019-09-05 09:55:08 följande:

    Du kanske ska prova med kvinnor?


    Är över 40 och hade jag haft någon som helst sexuell dragning till kvinnor så hade jag nog redan testat det! Tro mig, vill ha en man!!
  • Anonym (Yen)
    MrKrips skrev 2019-09-05 22:43:26 följande:

    Du är inte fysiskt attraherad. Sorgligt men sant.

    Den fysiska attraktionen visar sig som allra mest i sängen.


    Fast det är ju det som är dilemmat!! Jag ÄR ju fysiskt attraherad av honom! Det är därför som jag inte fattar varför jag inte blir kåt när han tar i mig!

    Kan tillägga att jag inte är kåt över huvudtaget just nu! Pillar inte på mig själv heller eller känner någon lust till det (vilket jag normalt sett brukar göra).
  • Fjäril kär
    Anonym (Yen) skrev 2019-09-06 08:12:32 följande:

    Fast det är ju det som är dilemmat!! Jag ÄR ju fysiskt attraherad av honom! Det är därför som jag inte fattar varför jag inte blir kåt när han tar i mig!

    Kan tillägga att jag inte är kåt över huvudtaget just nu! Pillar inte på mig själv heller eller känner någon lust till det (vilket jag normalt sett brukar göra).


    Använder du något preventivmedel? Hormoner kan ju göra att lusten/kåtheten försvinner.
  • Anonym (Do not know)

    Vem vet...du kanske inte tillåter dig själv att bli kåt. Du kanske inte har träffat den där personen som har hela paketet som tilltalar just dig.

  • Anonym (Yen)
    Fjäril kär skrev 2019-09-06 08:36:07 följande:
    Använder du något preventivmedel? Hormoner kan ju göra att lusten/kåtheten försvinner.
    Har kopparspiral, så inga hormoner! Dock så är jag en bit över 40, då kan ju hormonerna kanske börja bli lite i obalans av andra orsaker?


  • Anonym (Samma)
    Anonym (Yen) skrev 2019-09-06 11:39:48 följande:

    Har kopparspiral, så inga hormoner! Dock så är jag en bit över 40, då kan ju hormonerna kanske börja bli lite i obalans av andra orsaker?


    Centralstimulerande läkemedel påverkar också i högsta grad. Typ smärtstillande, antideppressiva, adhd medicin, vissa ångestdämpande, alkohol, vissa droger mfl
  • Anonym (Inte jag heller)
    Anonym (Yen) skrev 2019-09-06 08:09:09 följande:

    Funkar och funkar.. det är klart att det går att ligga ändå! Men det är väl klart att även jag vill känna och få ut något av det? Det kanske funkar bra för dig, men för mig låter det jättetråkigt!!


    Haha ja det är jättetråkigt, men vem har sagt att sex alltid ska vara kul?
Svar på tråden Varför blir jag inte kåt?