• yasso

    Inte lätt vara ensamstående

    Är det någon mer som känner likadant.

  • Svar på tråden Inte lätt vara ensamstående
  • Anonym (Anonym O)

    Hur gör ni för att hinna med allt och inte bli utmattade

  • Anonym (J)
    Anonym (Anonym O) skrev 2019-09-05 14:52:49 följande:

    Hur gör ni för att hinna med allt och inte bli utmattade


    Det som tar mest är alla aktiviteter på tidiga tider. Har alla veckodagar bokade från kl 1630. Då har jag 30 min hem och ska hinna laga mat också. Tur att man har ett flexibelt arbete.
  • Anonym (J)
    Anonym (Anonym O) skrev 2019-09-05 14:52:49 följande:

    Hur gör ni för att hinna med allt och inte bli utmattade


    Planering är a och o. Förbereda mat, förbereda kläder. Packa allt som ska med till skolan dagen innan samt att jag har väldigt snälla barn.
  • Anonym (Anonym O)

    Jag jobbar med barn samt har 2 barn vaknar 5.30 6 väcker de för att hinna ta bussen 6.45 till sonens skola med buss vilket tar 40 min sedan tillbaka hela vägen tillbaka och lämna flickan sen dra till jobb slutar 16.30 varje dag så rätt tufft

  • Anonym (Ensamstående mamma)

    Hej ts!

    Jag känner som dig.

  • Anonym (J)
    Anonym (Anonym O) skrev 2019-09-05 15:09:41 följande:

    Jag jobbar med barn samt har 2 barn vaknar 5.30 6 väcker de för att hinna ta bussen 6.45 till sonens skola med buss vilket tar 40 min sedan tillbaka hela vägen tillbaka och lämna flickan sen dra till jobb slutar 16.30 varje dag så rätt tufft


    Ännu viktigare med planering samt förberedelse för dig. Har inga bra tips förutom det men det är klart det är slitigt ibland speciellt när man ska jobba efter barnen lagt sig.
  • Anonym (Anonym O)

    Ja jag pluggar ju oxå intensiv utbildning så rätt så mkt press igång så när barnen lagt sig är man helt slut men måste jobba endå. Ska faktiskt denna gången pröva planera kvällen till nästa dag.

Svar på tråden Inte lätt vara ensamstående