• Thu 5 Sep 2019 14:49
    2741 visningar
    11 svar
    11
    2741

    Ändrad ägglossning efter missfall?

    Hej! Jag undrar om det är vanligt att ägglossningen ändrar sig efter missfall eller abort?

    Sen funderar jag över det här med sekretet o ägglossningsflytningar. Om jag nu kunnat bygga broar i två dagar men alla uträkningar säger att jag ska ha ägglossning om tre dagar... Kan man ha ägglossning smärta och "rätt sekret" i flera dagar innan själva ägglossningen?

  • Svar på tråden Ändrad ägglossning efter missfall?
  • Thu 5 Sep 2019 16:49
    #2

    okej tack för ditt svar. Men det som är märkligt var att jag förra månaden hade ägglossning på dag 18.-19 men nu verkar det som att jag hade ägglossning 15 -16 hade mycket flytningar men förstås negativa ägglossningstest jag får aldrig utslag på dessa.

    Idag har flytningarna avtagit lite grann kan man ha en torr dag mitt i för enligt beräkningarna ska jag ha ägglossning i helgen lördag och söndag. Jag hoppas på det det annars är det kört denna månad.

  • Fri 6 Sep 2019 06:36
    #4

    Ja jag brukar ha sent..18. har cykel på 31-32 dagar. Nej tempar inte

  • Sat 7 Sep 2019 09:48
    #8
    Syskontillverkning skrev 2019-09-06 19:17:29 följande:

    Hej,

    Ja den kan nog ändra sig men behöver inte heller. Kanske beror på hur långt gången du var.

    Jag fick missfall nyligen i V6. Blödde mkt i 1.5v för att sen sluta tvärt. 1,5 vecka efter det blrjade jag få ägglossningsflyningar som jag brukar få innan ägglossning. Detta bekräftades även då jag var på en koll att ?allt kommit ut som det sk efter missfallet? Då sa de att allt såg bra ut och att kroppen återhämtat sig bra och att jag skulle ha ägglossning 3dagar efter. Dagen efter jag var på besöket så fick jag glad gubbe på ägglossningstest. Så 2 veckar efter jag slutat blöda hade jag alltså min ägglossning.

    Min kropp känns rätt lika mot innan mitt MF förutom att jag hade mkt starkare känningar av min ägglossning.

    Så har bim om en vecka. Så håller tummarna om ett plus.

    ????


    Jag var i vecka 16 o blödde 8 veckor.

    Hade jätte problem efter men nu blickar vi framåt!
  • Sat 7 Sep 2019 09:53
    #9
    bligravid123 skrev 2019-09-07 09:48:13 följande:

    Jag var i vecka 16 o blödde 8 veckor.

    Hade jätte problem efter men nu blickar vi framåt!


    Ja allting hände i maj ... så jag har hunnit haft två mensar men på dessa har de skiljt fyra dagar så första hade jag ägglossning dag 19 andra cykeldag 15...så jättesvårt att veta o eftersom jag måste insemineras går det liksom inte bara att mysa på utan det ska bokas och krångla så det är inte jättelätt att få till det
  • Wed 11 Sep 2019 14:43
    #11

    Kom på att jag tagit några Piller rosenrot o att de kanske påverkade?

Svar på tråden Ändrad ägglossning efter missfall?