Inlägg från: AniieeHär |Visa alla inlägg
  • AniieeHär

    Är det ok att utesluta sina föräldrar från sitt bröllop?

    Ja, det är ok. Vill man inte bjuda sina föräldrar eller andra som man råka dela 0.25% eller mindre DNA med så behöver man inte. Förmodligen har man en anledning.


    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • AniieeHär
    Rudbeckius skrev 2019-09-06 07:42:10 följande:
    Hur räknar du procent här? Vänligen förklara. Och vilka anledningar tycker du är OK för att mobba ut ens egen förälder från sitt bröllop? Är du amerikanska?
    Skulle skrivit "unikt DNA".....

    Jag anser inte att inte vilja ha en viss person på sitt bröllop mobbing. Bjuder man inte en viss person så har man förmodligen en anledning, som jag skrev, vare sig det är bästa kompisens morsa, kusinens sambo eller ens egna farsa. Jag vet dessutom att blod inte är tjockare än vatten.

    Självklart är detta en personlig åsikt som kommer ur personliga erfarenheter och jag har inga problem med att andra har andra åsikter sprugna ur sina erfaernheter. Men tycker ändå att det är viktigt att påpeka att jo, jag tycker att det är ok att intebjuda sånna man inte vill ha med, just för att en del som funderar på ämnet kan ha svårt att bryta sånt som kan anses tabu, trots att de skulle må dåligt av att ha personen med på sin högtide, vilken person och högtid det än gäller. Då kan det vara bra att någon säger att det är ok.

    Nej, jag är inte amerikanska. Why?
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • AniieeHär
    Rudbeckius skrev 2019-09-06 13:59:18 följande:
    Du pratar om 0,25% gemensam DNA, vet du hur lite det är? Du ärver 50% från din mor respektive far. Du svarar tyvärr inte på min fråga. 

    Och du graderar inte anledningar, minsta lilla anledning räcker för att frysa ut dina egna föräldrar?

    Och att inte bjuda en eller båda av sina föräldrar på sitt stora bröllop den är inte mobbing inom familjen? Det håller nog int emånga med om. Värre mobbning får man leta efter?

    Jag uppskattar att du och jag samt andra har olika åsikter baserade på personlig kunskap och erfarenheter. Det är tydligt att du tycker det du skriver och att du inte har några problem alls med allmänna konvenansen och vår kulturs tanka om at tman är snäll mot sina föräldrar som fött en. Du skiter i andra och om du bryter tabun. Du är helt fri och har inga skyldighete rmot någon.

    Dina resonemang låter mycket som de vi ser i serier från USA. Jag tror att den sortens individualism gör oss männsikor olyckliga och skapar ett samhälle som inte är vänligt eller gott.

    Hur ser du på att dina barn i framtiden skulle bahandla dig lika taskigt som du vill råda TS att göra? Du har förstås inga problem med det nu.. det känns helt tanklöst..
    Igen UNIKT DNA. Vi delar 99.9% av vårt DNA med ALLA MÄNISKOR PÅ JORDEN. 84% men hundar. Och även 50% DNA med random banan. Du måste läsa vad jag skriver, och kanske vara lite mer insatt i genteori.

    Alla har sina egna anledningar, och kan du verkligen säga att en anledning är ogiltig när någon känner att den är giltig? Jag kan inte godkänna eller inte godkänna någon annans anledning. Vem är jag att göra det, Gud Fader själv, eller? Och vem är du att göra det? Dock så är min perosnliga tro att den som gör det valet har har lite större anledning än ryck-på-axlarna. Jag tror att de flesta inte gör det valet i ett vakuum utan som sagt, har sina anledningar.

    I övrigt tror jag kanske att du läser in lite vad du vill i det jag skriver, så resten vetefan vad jag ska svara på.

    Och, som någon annan skrev, TS har endast ställt en allmän fråga och har inga personliga frågor/behov av råd.

    Om du har fler frågor till mig, ställ dem gärna i punktform. Jag är ovanligt aspig idag.
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • AniieeHär
    Rudbeckius skrev 2019-09-06 14:20:46 följande:
    Nu fånar du dig bara och sånt har jag inte tålamod till.
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • AniieeHär
    Rudbeckius skrev 2019-09-06 14:51:24 följande:
    Varmt tack för att du inte har fler flämtande svaga försök till argument. Du har inte kunnat svara på någon fråga riktigt, faktiskt.

    Ha det så kul med din nya familj...
    Du har ju inte ställt några frågor, det enda du har gjort är lagt ord i min mun. Vilket visar att du inte är intresserad av vad jag har att säga, så....
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • AniieeHär
    Rudbeckius skrev 2019-09-06 14:51:24 följande:
    Varmt tack för att du inte har fler flämtande svaga försök till argument. Du har inte kunnat svara på någon fråga riktigt, faktiskt.

    Ha det så kul med din nya familj...
    Vilket du, för övrigt, INTE har gjort med andra som delar min åsikt, vilket jag finner väldigt intressant.
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • AniieeHär
    Rudbeckius skrev 2019-09-06 15:11:13 följande:
    Varför det? Du är ju unik och speciell.

    Jag har ju fullt upp med att försöka förstå dina tankar om genetisk gemenskap med schimpanser och att du hellre bjuder dem på ditt bröllop än dina egna föräldrar som du inte särskilt värdesätter för vi delar alla på gener...

    Ingen annan här än du pratar om genetik vad jag kan se. Det är en kul och knasig vinkling men det ger TS ett rätt hemskt råd att exkludera förälder/föräldrar från sitt bröllop... rent generellt alltså...
    Igen, nu säger du att jag sagt saker som jag inte har sagt. Jag undrar varför.
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
Svar på tråden Är det ok att utesluta sina föräldrar från sitt bröllop?