• Pezta

    Positivt gravtest på ägglossningsdagen?

    Hej! Jag fick ni senaste mens 21 augusti, den var lite mindre än normalt pluss att den var 2 dagar sen som den aldrig annars är. Såg det såklart som mens. MEN! Nu den senaste veckan så här akne dykit upp i pannan och ryggen/axlarna, ökad vikt, svullna ben fort när jag står upp länge. Fick på ägglossningsdagen idag "mensvärk" i ryggen när jag i vanliga fall får ägglossningsvärk endast runt äggstockarna i vanliga fall. Började misstänka lite om min mens var en sådan blödning man kan få vid tidig graviditet, så jag åkte och köpte ett apotekets graviditetstest och det blev svagt positivt??

    Ett gravtest kan väl inte ge utslag vid ägglossning eller kan det va graviditet sedan förra månaden? Blir galen!!!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-09-06 07:56
    Laddade upp en ny bild i kommentsrsfältet där kvalitén blev bättre

  • Svar på tråden Positivt gravtest på ägglossningsdagen?
  • Pezta

    Givetvis så syns strecket bättre i verkligheten och att kvalitén blev sämre när jag laddade upp bilden

  • Charlieellerså

    Ser strecket. Nej, du får inte positivt på gravtest vid ägglossning. Kan du haft senare ägglossning så du är tidigt gravid? Det är ju väl svagt om du blev gravid förra månaden. Håller tummarna för att det ökar : )

  • Johanna1986

    Näää äl ger inte utslag på gravtester... men vilket test e de? Vissa av de sorterna ger ?svagt streck? utan att vara på riktigt... bästa e å ta ett nyttomoral två drygn. Har de ökat då så e du gravid??

  • Pezta
    Johanna1986 skrev 2019-09-06 10:00:52 följande:

    Näää äl ger inte utslag på gravtester... men vilket test e de? Vissa av de sorterna ger ?svagt streck? utan att vara på riktigt... bästa e å ta ett nyttomoral två drygn. Har de ökat då så e du gravid??


    Det är apotekets graviditetstest
  • Daphodil

    Jag vet både från andra och av egen erfarenhet att vissa billiga gravtester, bla graviditetskollen, ger utslag vid ägglossning. Apotekets borde dock ha bättre kvalitet och alltså inte ge utslag.

  • Johanna1986

    E de de skulle jag inte vara misstänksam mot de. Deviser oftast väldigt korrekt. Men än e de så otydligt(vag msn se på bilden i alla fall) att jag inte hade ropat grattis än.

    Vänta två dagar å ta ett nytt??


    Pezta skrev 2019-09-06 10:03:48 följande:

    Det är apotekets graviditetstest


  • Pezta

    Jag Jag tänkte avvakta några dagar och ta ett nytt, men det är ju bara hel skumt det här!

Svar på tråden Positivt gravtest på ägglossningsdagen?