• Anonym (Kaffedraken)

    Lantliga kläder i Astrid lindgren stil till pojke?

    Hej var hittar man lite coola, lantliga kläder i stil med Astrids Lindgrens barnkaratärer. Tänker mig till en liten kille. Byxor som är uppvikta med hängslen, skjorta, keps, fina tröjor mm. 

    Tycker bara det är blått, grått och svart till pojkar med text eller dinousarier eller annat tråkigt på kläderna. 

  • Svar på tråden Lantliga kläder i Astrid lindgren stil till pojke?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Tycker att Newbie har väldigt mycket sånt.

    Min son använder bara gubbkläder/pojke a la 1800-taletkläder. Vi har faktiskt köpt en del av det på ALV.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Vildbi skrev 2019-09-06 13:46:36 följande:

    Tycker att Newbie har väldigt mycket sånt.

    Min son använder bara gubbkläder/pojke a la 1800-taletkläder. Vi har faktiskt köpt en del av det på ALV.


    Vad är ALV? 
  • Anonym (Kaffedraken)

    En del hos Ebbekids, newbie, noa noa, marmar copenhagen, cyrillus och petit bateau. Och kika för all del på second hand och i gamla släktingars förråd.

    Sedan fanns det i alla fall tidigare ett märke på babyshop som var helt underbart, men som jag helt glömt namnet på. Det var ett danskt märke med ett engelskt namn i stil med "How we used to/As we used to". Kan inte för mitt liv hitta det. Någon som känner igen?


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Kaffedraken)
    pandarinen skrev 2019-09-06 14:02:29 följande:

    Vad är ALV? 


    Astrid Lindgrens värld, är min gissning.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Yes!


    Litorina skrev 2019-09-06 19:54:35 följande:

    Astrid Lindgrens värld, är min gissning.


  • Anonym (Kaffedraken)

    Newbie har alltid mycket sånt. Hm exclusive kan också ha en del.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Mini A Ture är ett annat märke jag tappade namnet på.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Kaffedraken)
    fluu skrev 2019-09-06 19:44:47 följande:

    En del hos Ebbekids, newbie, noa noa, marmar copenhagen, cyrillus och petit bateau. Och kika för all del på second hand och i gamla släktingars förråd.

    Sedan fanns det i alla fall tidigare ett märke på babyshop som var helt underbart, men som jag helt glömt namnet på. Det var ett danskt märke med ett engelskt namn i stil med "How we used to/As we used to". Kan inte för mitt liv hitta det. Någon som känner igen?


    Jag tror du menar How to kiss a frog, eller? Vi köpte en jättefin broderad skjorta till sonen från det märket när vi gifte oss för snart 10 år sedan. Jag hittar en del från märket på Boozt, men bara sommarkläder.
    Just NO.
  • Anonym (Kaffedraken)
    cloudberry79 skrev 2019-09-09 08:53:29 följande:

    Jag tror du menar How to kiss a frog, eller? Vi köpte en jättefin broderad skjorta till sonen från det märket när vi gifte oss för snart 10 år sedan. Jag hittar en del från märket på Boozt, men bara sommarkläder.


    Nej, inte HTKAF. Ett danskt märke med mycket stickat och som beskrevs som sagoinspirerande(och som verkar ha försvunnit från jordens yta) är det jag menar.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Lantliga kläder i Astrid lindgren stil till pojke?