• Fri 6 Sep 2019 15:58
    382 visningar
    4 svar
    4
    382

    Min snart 1åriga tjej sover superdåligt

    Hej! Hoppas på lite stöttning och kanske något tips. Det är såhär att min tjej på strax över 11 månader sover så himla oroligt på nätterna. Läggningen går hyfsat enkelt, jag lägger henne i spjälsängen vid 20 tiden med en flaska och hon somnar efter ca 10-20 Min.

    Runt 22.30-23.00 tiden vaknar hon första gången, provar då att ge nappen först men 9 gånger av 10 är det välling som gäller igen.

    Sedan vaknar hon kanske 7-10 gånger under hela natten, med gnäll och skrik. Hon verkar så himla orolig när hon sover, härjar runt som bara den i sängen, armarna och benen är högt och lågt och det bara dundrar i spjälorna i sängen.

    Har provat tagit upp henne till mig men samma visa där så det verkar ju inte handla om otrygghet.

    Finns det någon mer som har samma "problem"?

  • Svar på tråden Min snart 1åriga tjej sover superdåligt
  • Fri 13 Sep 2019 22:14
    #1

    Jaaaa jag känner igen! Är i ungefär samma situation förutom att min tjej aldrig gråter....

    hur gör man :( blir tokig av att aldrig få sova

  • Elin P
    Sat 14 Sep 2019 10:03
    #2

    Ja, två av mina barn har sovit så illa. Det blev bättre efter de fyllt 2. Vet inte vad man egentligen kan göra förutom att försöka få avlastning och ta varannan natt om man har en pappa till barnet.

  • Sat 14 Sep 2019 14:21
    #3

    Vi går igenom samma nu med vår 13-månaders! Han har förvisso fått sina första tänder nyligen, inte mindre än sju st på tre veckor... men även de nätter det inte varit nåt med tänderna är det ett väldigt stökande. Visade sig igår att han har öroninflammation! Var på vc som skrev ut antibiotika. Gav alvedon innan läggning och inatt sov han hyfsat för första gången på säkert en månad.

    Så för säkerhets skull, uteslut att det är nåt med öronen! Tydligen vanligt bland barn runt 1-2 år. Kan vara ok på dagarna men trycket ökar på natten när de ligger ner och gör mer ont då.

  • Tue 17 Sep 2019 09:47
    #4

    Okej! Ja min tjej har ju typ 9 tänder redan samt 3 kindtänder påväg upp nu samtidigt såklart att det kan vara det som spökar. Har provat att ge Alvedon en natt för att se om det hjälpte, men icke, hon sov lika illa ändå :(

    Ja man kanske skulle kolla upp detta med öronen iallafall. Har ju 1 års besöket på bvc här om en vecka då läkaren är med så han kanske kan ta sig en titt i öronen när vi ändå är där :)

    Men jag antar att man bara får stå ut :)

Svar på tråden Min snart 1åriga tjej sover superdåligt