Inlägg från: Millanwic |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kaffedraken)

    Ekonomisk hjälp med tandvård?

    Jag är i akut behov av tandvård då jag tappat en rotfyllning och det gör fruktansvärt ont. Jag ringde tandläkaren och han sa att det måste åtgärdas genast då det är öppet rakt ner.

    Problemet är att jag verkligen inte har råd, jag är sjukskriven och ensamstående på heltid. Jag har ingen möjlighet att ta ett lån eller att få betala på avbetalning då jag har betalningsanmärkning. Jag vet att detta är ett stort problem för många, framförallt för våra fattiga pensionärer som tex min mamma som har jobbat och slitit i hela sitt liv, betalat höga skatter och inte ens har råd att gå till tandläkaren då tänderna går sönder. Det är förjävligt att tandvård är ett klassproblem i Sverige 2019!

    Vad ska jag göra? Finns det någon hjälp att få för tandvård i min situation?

  • Svar på tråden Ekonomisk hjälp med tandvård?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Eir skrev 2019-09-07 09:40:14 följande:

    Var självisk och ta hand om dig själv, det är ingen annan som kommer att göra det. Med det vill jag säga att utnyttja systemet.

    Folktandvården får inte bedöma människor efter utseende. Gå dit, prata inte, peka bara på tanden, sök vård som papperslös och betala 50 kr. För det verkar på din beskrivning att du har akut tandvård som inte kan vänta.

    folktandvarden.vgregion.se/fakta-och-munhalsorad/utlandsk-medborgare-eller-asylsokande/

    ersoner som har fyllt 18 men inte 24 år har rätt till kostnadsfri akut tandvård och tandvård som inte kan vänta. Är personen över 24 år har man också rätt till akut tandvård och tandvård som inte kan vänta, men betalar 50 kronor i patientavgift per besök.


    SÅ JÄVLA FEEEEEL!!!
Svar på tråden Ekonomisk hjälp med tandvård?