• RsKnut

    Andra barnet och jag vill inte

    Min fru blev gravid och vi hade det tufft att bestämma hur vi skulle göra. Hon ville verkligen och jag ville inte. Vi har en 10 åring och jag ville inte börja om. Slutade med att jag inte kunde tvinga henne till en abort, det ville jag inte och kunde inte.

    Nu är barn två här. Jag har mått skit under graviditets tiden. Men fokus är ju på min fru som är gravid. Jag har haft panik över att jag inte vill....

    Nu är barnet två månader och det är lika dant. Mina känslor har inte ändrats. Ja håller på att bli knäpp. Kan inte säga till henne att jag inte vill... Vi kan ju inget göra. Hon vet nog innerst inne om det... Men det är ju för sent nu.

    Känner mig så värdelös och hemsk. Jag villju inte lämna och bara dra, inte då när hon inte ville ta bort barnet, inte nu när det är här. Men jag vill inte detta liv jag har...

  • Svar på tråden Andra barnet och jag vill inte
  • LoveRain

    Du behöver prata med någon i vården så att dessa känslor inte går ut över barnen. Börja med att ringa VC på måndag.

    Hopppas du mår bättre snart!

  • Richard1986

    Jag kan förstå dig ur ett manligt perspektiv då jag också fått ett barn som jag inte ville ha om jag själv hade fått bestämma. Säger inte att det inte kan bli bra sen iallafall men man måste ändå lyssna på sin kropp och sin själ och ta sitt mående på allvar! Även vi män kan bli deprimerade men det talas det inte lika ofta om.

    Kontakta en läkare på Måndag och begär att få remiss till Kurator eller Psykolog för att du mår dåligt pga graviditeten och barnet. Låt det inte gå så långt att det går ut över barnen !

Svar på tråden Andra barnet och jag vill inte