• Sat 7 Sep 2019 12:30
    731 visningar
    7 svar
    7
    731

    Tjock och gravid

    Hej!

    Jag är gravid i v 10 och är tjock, känner mej ensam. Är det fler som jag? Vi kanske kan följas åt? prata om funderingar, vad BM sagt, oro, mammakläder i stora storlekar.. ja allt möjligt förutom bantning.

  • Svar på tråden Tjock och gravid
  • Sat 7 Sep 2019 12:35
    #1

    Jag går in i v 14 imorgon och är tjockis

  • Sat 7 Sep 2019 12:53
    #2

    Första barnet? Hur känns det? ????

  • Sat 7 Sep 2019 13:01
    #3

    Nej det är tredje barnet har svårt med maten, all mat äcklar mig..har gått ner 5kg. Har fått primperan för att se om det hjälper. Hur mår du?

  • Sun 8 Sep 2019 12:39
    #4

    Här är en till gravid tjockis .

    Går in i vecka 15 imorgon med första barnet.

    Har hittills inte mött några elaka kommentarer från sjukvården vilket är skönt för jag var nervös för det.

    Har lyckats hitta mammakläder (byxor) i större strl på h&m.

  • Mon 9 Sep 2019 10:13
    #5

    Före detta gravid tjockis!


    Tips till er andra som letar mamma kläder i större storlekar. Bonprix och kappahl!


    Jag köpte aldrig mamma kläder, bara 3 par större stretchiga leggings och några större linnen :) bara nu när lillan är 2 månader som jag har köpt amnings tröjor och 2 koftor med spädbarnsinlägg :)

  • Fri 13 Sep 2019 20:32
    #6

    Är också tjock, 109 kg till mina 169 cm vid plusset 13/8. Har gått upp kanske nåt kg... Hade tänkt att försöka att inte gå upp något/Så lite som möjligt. Men fick idag reda på att det är tvillingar om allt går vägen. Så nu känns det ändå omöjligt att inte gå upp rejält! Ang mammakläder (och överlag plus size kläder) rekommenderar jag ASOS överlag. Bra priser och bra storlekar, och snygga kläder också!

  • Fri 13 Sep 2019 20:33
    #7

    Är också tjock, 109 kg till mina 169 cm vid plusset 13/8. Har gått upp kanske nåt kg... Hade tänkt att försöka att inte gå upp något/Så lite som möjligt. Men fick idag reda på att det är tvillingar om allt går vägen. Så nu känns det ändå omöjligt att inte gå upp rejält! Ang mammakläder (och överlag plus size kläder) rekommenderar jag ASOS överlag. Bra priser och bra storlekar, och snygga kläder också!

Svar på tråden Tjock och gravid