• Vildbi

    När äter ni middag/kvällsmat?

    OMRÖSTNINGSFRÅGAN gäller alltså det som för en del kallas middag (frukost, lunch MIDDAG) och det som för en del istället kallas för kvällsmat (frukost, middag, KVÄLLSMAT) - dvs. det tredje och sista stora målet mat på en dag.

    ÖVRIGA FRÅGOR:

    - Äter ni något efter middagen (exempelvis kvällsmacka/nattamacka)? Skriv gärna i tråden då och ange också tid för middag/kvällsmat.

    - Anser ni att tiden för er middag/kvällsmat är optimal, eller skulle ni hellre ha den en annan tid? Skriv gärna vilken tid ni äter middag/kvällsmat och vilken tid ni hellre skulle vilja att middagen/kvällsmaten låg.

    - Äter ni samma tider varje dag? Om inte, varför?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När äter ni middag/kvällsmat?
  • Tihi

    Vi äter middag runt kl 18 och moffar bara i oss något gott senare på kvällen om vi äter något mer. Dvs en glass, lite godis eller något sånt annars blir det inget mer för dagen förutom vatten eller ett glas Proviva.

  • Orkide

    På vardagar äter jag och barnen middag kl 17. Vi har 3 barn som är hungriga då. Vi äter inget mer på kvällen. Ibland kan barnen ta en frukt om de vill.

    På helger äter vi 17.30-18.

  • Smillefix

    Jag har ett barn 19 år hemma och en man som jobbar sena kvällar och nattpass ibland. Vi har väldigt oregelbundna mattider men vi äter alltid middag sent, det beror helt på när vi är hemma och när vi blir hungriga. Det kan vara mellan 19-23 vi äter sista målet. Jag och dottern äter inte frukost regelbundet heller, oftast bara lunch och kanske något på eftermiddagen innan vår sena middag. Min man äter alltid frukost men det blir ju ganska sent eftersom han sover länge. Jag har alltid trivts med att äta oftast bara två måltider om dagen, när barnen var små åt vi frukost och middag normala tider men när de blev större och började ha aktiviteter mm gled vi över till allt senare middagar och frukost on demand. Jag har ingen aptit på morgonen, försöker få i mig en smoothie men oftast blir det bara kaffe.

  • Majan78

    Beror på när jag slutar jobbet, men vanligast äter vi mellan 17.30-18.30.

    Lite sent, men det går inte på något annat sätt.

    Jag äter inte mer sedan, barnen tar en macka vid 20-tiden.


    ♥ V 2007♥A 2009 ♥
  • Anonym (Ida)

    Vi är två vuxna och ett barn. Vi äter middag kl 18 och sedan äter vi vuxna alltid någon kvällsfika typ mackor, fil eller godis vid 21.

  • Anonym (Fia)

    Sätter oss vid bordet 17:30-18. Två barn, 5 och 8 år. Min man äter ofta ett par smörgåsar vid 22-tiden. Vi andra äter inget efter kvällsmat om det inte är lördag, för då blir det lördagsgodis i TV?soffan.

  • Mascaraklumpar

    Vid 18-19 i veckorna, 19-20 på helgerna eftersom vi går upp lite senare då. Tiderna passar oss bra. Äter inget annat efter middagen.

  • Duckan

    La rösten på 18 men kunde lika gärna valt 18.30, på vardagar. Äter oftast inget efter det förutom kanske nåt gott.
    På helger äter vi mycket senare. Ett barn.

  • Anonym (Hepp)

    Jag äter kvällsmat, dvs smörgåsar eller fil eller liknande, när jag kommer hem från jobbet vilket brukar vara kring 16.30. Sedan blir det en frukt ibland kanske vid 20.

  • Anonym (Hepp)

    Eftersom jag inte äter lagad mat går det snabbt att fixa och det är flexibelt. Det är ju inga problem att vänta 30 minuter t.ex. Och jag och maken kommer ofta hem olika tider och äter inte tillsammans för det mesta i veckorna.

Svar på tråden När äter ni middag/kvällsmat?