• Anonym (Undra­r)
    Sun 8 Sep 2019 22:32
    2482 visningar
    6 svar
    6
    2482

    Kan ägget fästa 4 dagar efter ägglossning?

    Som rubriken.. kände ett stick som brände till i livmodern idag. Varade ca 1 minut. Efter det fick jah världens mensvärk som strålade ner i låren. Sitter i än. Fick ta alvedon för molandet då jag inte kunde stå upprätt.. kan det va ägget?

  • Svar på tråden Kan ägget fästa 4 dagar efter ägglossning?
  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Mon 9 Sep 2019 00:20
    #1

    :)

  • Mon 9 Sep 2019 06:45
    #2

    Kan ha gjort men burkar oftast ta ca en vecka.

  • Anonym (Möjli­gt)
    Mon 9 Sep 2019 07:19
    #3

    Jag kände en gång ett kraftigt stick fyra dagar efter beräknad ägglossning, och var gravid. Kan förstås inte svära på att det berodde på att det var ägget som fäste men inte omöjligt kanske :)

  • Mon 9 Sep 2019 09:41
    #4

    Det låter som när jag blev gravid denna gång. Jag vaknade av ett extremt hugg på vänstersidan i magen, tappade nästan andan. Sedan fick jag mensvärk. På ett väldigt tidigt ultraljud pga småblödningar konstaterades det att det lilla embryot placerat sig på vänstersidan.. är nu i v. 37! Din ägglossning kan ha skett tidigare eller så skedde det bara otroligt snabbt. Om jag räknade ut min ägglossning rätt så skulle den ha inträffat den 12/1 och jag fick det hugget på natten till den 18e, men enligt mina anteckningar i mensappen så började det hugga, mola och bli ömt i magen redan den 14e. Har läst att så fort spermien når ägget och de smälter samman så sker en kemisk och hormonell process som gör att man redan då kan börja känna av vissa saker i kroppen - beroende på hur känslig man är förstås och hur väl man har koll på sin kropp och hur det brukar kännas

  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Mon 9 Sep 2019 09:57
    #5

    Tack för svar tjejer!! :)

  • Anonym (5-7)
    Mon 9 Sep 2019 13:22
    #6

    Nej, det kan det inte. Embryot måste bli en blastocyst först vilket tar 5 dagar. Sen ska det bli en hatching blastocyst. Det kan ske samma dag, men tar max 2 dar till. Har gjort många insättningar med blastocyster så det här vet jag. F.ö kan man inte känna när embryot fäster. Man har ingen känsel i livmoderslemhinnan.

Svar på tråden Kan ägget fästa 4 dagar efter ägglossning?