• Anonym (Hanna­Sophia­)
    Mon 9 Sep 2019 10:07
    35097 visningar
    184 svar
    184
    35097

    När är man för gammal för att ha stringtrosor?

    Hur tänker du då, att det blir "ofräscht" ?

    Förespråkar du åldersgräns på underkläder nu?

    Hur gammal är du och vad slags underkläder har du?

    Är du "fräsch"?

  • Anonym (Hanna­Sophia­)
    Mon 9 Sep 2019 10:14
    #4
    Lillajaglyderminegenlag skrev 2019-09-09 10:10:20 följande:

    Det är inte så fräscht att se en skrynklig gammal pensionär i strings liksom. Jag är 35 och börjar känna att det kanske är dags att sluta med strings.


    Tror att detta är ett väldigt personligt val och inte så mycket kopplat till en viss ålder eller dimensionen "fräsch / ofräsch"

    Konstig fråga du ställer, ungefär som "när är man för gammal för snickarbyxor eller falukorv..."

    Folk har väl de som de trivs i oavsett ålder??!!
  • Anonym (Hanna­Sophia­)
    Mon 9 Sep 2019 10:21
    #6
    +3
    Lillajaglyderminegenlag skrev 2019-09-09 10:19:19 följande:

    Men nu förenklar du lite väl mycket va? Du kan ju inte jämföra strings med snickarbyxor!

    Man trivs i det man känner sig attraktiv i, och jag betvivlar att många äldre känner sig attraktiva i string då de helt enkelt inte har rumpan för det längre.


    Hur ofta plågas du av åsynen av pensionärer i string?

    Är detta ett stort reellt problem för dig?
  • Anonym (Hanna­Sophia­)
    Mon 9 Sep 2019 10:27
    #8
    Lillajaglyderminegenlag skrev 2019-09-09 10:22:54 följande:

    Nästan aldrig, eftersom det är väldigt få i den åldern som har strings. Av en anledning. Det är inte fräscht.


    Jamen vad är då problemet?

    Om du vill prova en annan tros modell som omväxling så gör det! Eller måste du kolla av med forumet att det är dags för dig nu, att det är ok?
  • Anonym (Hanna­Sophia­)
    Mon 9 Sep 2019 11:07
    #15
    Anonym (Andreas) skrev 2019-09-09 10:58:18 följande:

    Är det verkligen någon kvinna över 18 som bär stringtrosa idag? Trodde det var omodernt och ute sedan minst tio år tillbaka?

    Ingen vuxen kvinna över 18 år borde bära stringtrosa. Det är det mest tacky plagg jag vet på en vuxen person. Mina döttrar i tonåren har string och det är väl precis där dom hör hemma. På småtjejer i tonåren.


    Aha, här har vi material för förslag kring åldersgränser tolkar jag det som.

    Så kom igen nu bara!

    Undre åldersgräns:

    Övre åldersgräns:

    Sanningen är att kvinnor i alla åldrar bär precis det dom vill helt oavsett vad vi skriver här.
  • Anonym (Hanna­Sophia­)
    Mon 9 Sep 2019 11:18
    #15
    Lillajaglyderminegenlag skrev 2019-09-09 10:30:48 följande:

    Vad är ditt problem? Inte första gången du attackerar mig här.


    Ojsan nu blev mitt svar så jobbigt att TS fick det bortplockat
  • Anonym (Hanna­Sophia­)
    Mon 9 Sep 2019 12:35
    #19
    Drottningen1970 skrev 2019-09-09 12:24:47 följande:

    Det är alltid ofräscht oavsett ålder. Ett snöre som gnider mot ett rövhål är alltid äckligt.


    Rätt många, kanske de allra flesta faktiskt, har nog bra koll på tvål & vatten.
  • Anonym (Hanna­Sophia­)
    Mon 9 Sep 2019 14:20
    #26
    Lillajaglyderminegenlag skrev 2019-09-09 14:09:14 följande:

    Lever du i verkligheten?


    Vad vill du egentligen belägga med den här tråden?
  • Anonym (Hanna­Sophia­)
    Wed 9 Feb 2022 11:55
    #75

    Aldrig för gammal för string never

  • Anonym (Hanna­Sophia­)
    Wed 5 Apr 2023 23:16
    Anonym (Lollo) skrev 2023-04-05 22:42:01 följande:

    Vad sorligt det måste vara att tro att man är gammal när man är 35-40 år.. rätt skrattretande faktiskt. 

    Also, vem fan bryr sig om du har string när du är 20, 40 eller 80.... ha på dig det som är bekvämt, herregud vad löjligt att tycka man är för gammal för sådana skitsaker 🤦?♀️


    100 % rätt inställning

    Livet är för kort för trista underkläder !Tungan ute
  • Anonym (Hanna­Sophia­)
    Thu 6 Apr 2023 09:02
    Anonym (Tanke) skrev 2023-04-06 08:16:30 följande:

    Nej vitsen med en stringtrosa är att den inte ska synas under byxor, klänning eller vad som är ytterplagg. Inga problem oavsett ålder men. När det gäller badkläder och dallrande häng så kanske de ska användas lite restriktivt.


    Varför inte bara låta folk ha det de vill?
  • Anonym (Hanna­Sophia­)
    Thu 6 Apr 2023 10:09
  • Anonym (Hanna­Sophia­)
    Thu 6 Apr 2023 10:31
    Anonym (Fisk) skrev 2023-04-06 10:24:15 följande:

    En vältränad kvinna 50 kan vara skitsnygg i string medan en överviktig 20-åring är det rena mardrömmen att se. 

    Skönt att inte vara i omklädningsrum längre där man ska behöva se alla dessa hängiga och sladdriga rövar på yngre. 


    'Mardröm' ?   Jo jo....

    Varför fokuserar du inte på något annat?
  • Anonym (Hanna­Sophia­)
    Thu 6 Apr 2023 11:54
    Anonym (Fisk) skrev 2023-04-06 11:21:34 följande:
    Varför tror du jag inte längre är på gemensamma omklädningsrum. 
    Varför överhuvudtaget lägga energi på något du inte tycker är snyggt ('mardröm' ) utan bara fokusera på sådant du gillar?

    De många som gillar string kommer fortsätta bära string kan jag tryggt lova dig 
  • Anonym (Hanna­Sophia­)
    Thu 6 Apr 2023 12:32
    Anonym (Fisk) skrev 2023-04-06 12:04:34 följande:
    Fokusera? När man ser en olycka med hemskheter så tittar man även om man inte vill titta. Samma effekt. Man är inte förberedd att det händer precis framför ögonen på en, går för fort. 

    Igen då eftersom du inte förstod mitt tidigare inlägg. Jag är inte längre på ställen jag ska se sånt så att jag kan FOKUSERA på de jag gillar. Tycker jag gjort precis de du tyckte jag skulle göra.
    Vi har säkert olika referensramar - eller bara bryr oss om olika saker - du och jag.

    Blir nyfiken på dig som person när du 'fpr mardrömmar ' av en tjej i string.
  • Anonym (Hanna­Sophia­)
    Thu 6 Apr 2023 13:07
    -1
    Anonym (Fisk) skrev 2023-04-06 12:42:05 följande:
    Det är faktiskt hemskt att se så unga kvinnor ha kraftig övervikt. Är inte bra för kvinnan själv som med stor sannolikhet kommer få många följdsjukdomar. 

    Sen att stolt visa upp det är för mig en mardröm, både för mina egna ögon utseendemässigt men även de andra jag skrev tidigare. Obesity är en sjukdom som ökar kraftigt.
    Låt folk göra som de själva väljer.

    Får jag bestämma över dig?
  • Anonym (Hanna­Sophia­)
    Thu 6 Apr 2023 13:47
    Anonym (Fisk) skrev 2023-04-06 13:43:18 följande:
    Bestämma? Var har jag sagt att jag vill bestämma? Jag får ha åsikter. 

    Du får bestämma över mig lika mycket som jag bestämmer över andra, dvs inte alls. Men du får ha en åsikt om mitt yttrande, självklart. 

    Men eftersom jag inte vill se dessa kvinnors gängade rövar så undviker jag dessa ställen istället för att säga något. 
    Så bra - då tror jag vi är i balans 
  • Anonym (Hanna­Sophia­)
    Thu 6 Apr 2023 15:52
    +2
    Anonym (Lollo) skrev 2023-04-06 15:40:02 följande:
    Celluliter har inget med åldern att göra 😂 du vet att ett barn kan ha celluliter? 
    Bra poäng där Lollo, väntar nyfiket på svar på den 
  • Anonym (Hanna­Sophia­)
    Thu 6 Apr 2023 18:19
    Anonym (Lollo) skrev 2023-04-06 17:56:06 följande:

    Och aldrig skulle jag sluta använda string pga ålder, låter helt knäppt.


    Eller hur Lollo, hela frågeställningen är absurd.

    Som att säga, "när är du för gammal för mat, dryck, promenader, solresor, tv-nyheterna...?"

    Aldrig - eller jo på din dödsdag...
  • Anonym (Hanna­Sophia­)
    Fri 7 Apr 2023 01:35
    +1
    Anonym (trex) skrev 2023-04-06 20:03:57 följande:
    Nej, celloluiter kanske inte har med någon ålder att göra, men det är irrelevant i sammanhanget eftersom TS ville ha synpunkter utifrån, och jag gav min syn. Vilket man bör förvänta sig när man frågar på ett forum. Annars skulle man väl inte fråga? Men du som inte ställt frågan kanske bara ville se positivt bekräftande svar och därför känner det värt att ägna så mycket tid att "tillrättavisa" mig? ;)
    Trex,

    Kom till saken istället för att lulla runt ämnet.

    Vad är det egentligen du vill förmedla/ uppnå?

    Uttryck det klart och koncist eller låt bli att skriva här fortsatt.
Svar på tråden När är man för gammal för att ha stringtrosor?