• Mon 9 Sep 2019 11:53
    283 visningar
    0 svar
    0
    283

    Gravid med depression och ångest

    Hej!

    Jag är ny på familjeliv och tänkte skriva lite om min situation så att någon kanske kan ha varit i samma situation. Jag är gravid i v21 nu(första barnet),från början så har det varit extremt jobbigt och svårt med illamåendet och tröttheten så att jag är fortfarande sjukskriven(nästan 3 månader). Efter att det fysiska blivit lite bättre runt v12 så började det psykiska besvärligheten. Fick träffa en psykiatriker på gynakuten och då fick jag diagnosen?djup depression och panik/ångestsyndrom?. Förstår inte när detta hände och värför! Jag har aldrig varit deprimerad under mitt liv och barnet är förväntad, jag och min man har det jättebra och är mycket redo för barn..

    Jag är ledsen hela tiden, kan inte bli glad över något, inte ens min bebis (har ingen anknytning alls till den). Jag träffar en psykolog och arbetar med KBT, äter ingen medicin då jag inte vill

    Undrar om någon har varit med i samma situation? Hur gick det för er? När tog det slut? Fortsatte det efter förlossningen? Jag är mycket orolig, rädd, stressad och trött.. jag saknar mitt liv och mig skälv då jag känner att jag blev nån annan och vill bara att allt ska ta slut ????

    Ursäkta långa inlägget och hoppas att jag får lite hopp av era upplevelser. Tack!

Svar på tråden Gravid med depression och ångest