• Ek90

    Gravid med depression och ångest

    Jag var deprimerad under min graviditet (sonen född 2018) och jag var så himla envis med att inte ta medicin, vågade verkligen inte och jag försökte dölja hur dåligt jag mådde överallt förutom hemma. Där var jag ett vrak. Trodde allt skulle bli bra bara sonen kom ut, men den smällen jag fick efter förlossningen är det värsta jag upplevt i mitt liv. Jag fick en otroligt kraftig förlossningsdepression.

    Nu är jag, väldigt oplanerat men välkommet, gravid igen. Denna graviditet mår jag mycket bättre psykiskt såhär långt, men jag har lovat mig själv att om jag börjar må dåligt igen så ska jag inte vara så rädd för medicin. Skulle det vara en fara för fostret skulle de aldrig rekommendera det, försöker jag intala mig. Så hoppas jag att jag kan få uppleva glädje efter denna förlossningen och inte bara nattsvart.

    Skickar massa styrkekramar till dig, vet hur jobbigt det är. Ingen kan berätta för dig hur du ska göra, men jag kan bara säga att med facit i hand önskar jag att jag tagit emot mer hjälp(medicin t.ex) för min egen skull.

Svar på tråden Gravid med depression och ångest