• Cillypilly

    Tjock och vågar inte bli gravid igen

    Har 3 barn sedan ett tidigare förhållande och nu har jag träffat mannen i mitt liv. Han har inga barn sedan tidigare. Nu har vi köpt hus, jag ska studera i vår då jag vill skola om mig och vi planerar ävem att skaffa barn.

    Mitt problem är dock att jag opererades i ryggen för 3 år sedan och är orolig att jag inte kommer orka. Jag väger dessutom 88 kg och är 169 cm lång. Vill verkligen vara normalviktig med ett ok bmi om jag ska bli gravid.

    Något som känner igen sig? Tränar nästan varje dag och utesluter godis och bröd. Det är svårt och jag önskar att jag kunde älska mig för den jag är men jag vet ju att det är farligt för mig och barnet att bli gravid med en övervikt. Har vägt 75 resp 85 och 85 med barnen och alla graviditeter gått upp till 99 kg.

    Vill inte få onda blickar och jobbiga råd av BM om jag nu skulle bli gravid innan jag går ner. :(

  • Svar på tråden Tjock och vågar inte bli gravid igen
  • 2barnsmorsan

    Hej! Vad tränar du för något?

    Jag har själv haft mycket problem med ryggen och precis dom du känt att det påverkar mitt liv mycket. Nu har jag börjat träna styrketräning 3 ggr i veckan. Ett timmes program med 15 min uppvärmning och stretch på slutet, jag gör ca 3-5 olika övningar per gång med fokus på de stora muskelgrupperna. Ben, rygg, överkropp/axlar. 10x3 set per övning.

    Jag kan säga att bara efter ett par månader så känns är ryggen Helt smärtfri och hela kroppen känns bättre. Starkare.

Svar på tråden Tjock och vågar inte bli gravid igen