• Brahms

    Ägglossning eller nidblödning?

    Jag har en cykel på ca 28 dagar. Jag är ganska ?omedveten? om min kropp och känner varken av ägglossning eller har koll på den. Jag hade oskyddat sex 21-24 augusti utan den blekaste att min ägglossning borde inträffa den 25 augusti eftersom jag hade mens den 11 augusti.

    Den 31 får jag plötsligt mensvärk på jobbet, springer på toa och det är bara rosa på pappret. Får sånna flytningar lite under dagen. Men de försvinner mot kvällen, även då har jag sex. När jag sen går på toa är det lite rosa i flytningarna. Dagen efter har jag typ beige-färgade flytningar och vaknar upp och springer toaletten för att spy. Sedan 1 september vaknar jag illamående mellan 6-9:30 ungefär. Jag har mensvärk som kommer och går, får lite hugg i äggstockarna ibland och allt bara känns konstigt.

    Nu är det bim+2 och jag tog ett test som visade negativt. Var helt säker på att jag var gravid. Rapade non stop igår. Vill även klargöra att graviditet inte var något jag planerat eftersom jag inte är i ett förhållande med den potentiella pappan (och jag vet redan att det var dumt och oansvarigt, men vi båda tänker ta vårt fulla ansvar - vad situationen än kräver). Så det är inte önsketänkande om ni förstår vad jag menar.

    Kan det vara så att de där rosa var min ägglossning och allt har skjutits? För borde inte testet ha visat att jag var gravid vid det här laget?

Svar på tråden Ägglossning eller nidblödning?