• Anonym (Ajdå)
    Wed 11 Sep 2019 09:50
    1514 visningar
    20 svar
    -1
    20
    1514

    Soc ångrar lvu?

    I ert läge skulle jag omgående flytta!

    Den enda anledningen att de återkallat det hela är för att de insett att det finns en liten liten rusk att de skulle förlora i rättegången.

    De kommer nu försöka skaffa fler "bevis" för att kunna ta barnet vid ett senare tillfälle.

    Ni kommer ALDRIG komma ur detta! Flytta!

  • Anonym (Ajdå)
    Wed 11 Sep 2019 10:01
    #5
    Anonym (?) skrev 2019-09-11 09:59:05 följande:

    Vad hjälper det om ts flyttar?

    Det soc gör då är att flytta över ärendet till den nya kommunen.


    Missade att skriva UTOMLANDS! Räcker med en kort tid tills ärendet är avslutat, ca 6 månader räcker.
  • Anonym (Ajdå)
    Wed 11 Sep 2019 10:12
    #8
    Anonym (?) skrev 2019-09-11 10:05:42 följande:

    Då tar dom upp ärendet igen när ts kommer tillbaka.

    Och om de är väldigt oroliga för att barnen far illa finns det inget som hindrar dom från att kontakta socialtjänsten i det land ts befinner sig och göra en orosanmälan.

    Det läste jag en tråd om häromdagen, någon i Sverige som kontaktat socialtjänsten utomlands i det landet barnen befann sig som personen var orolig för, socialtjänsten där tog det på allvar.


    Ja om det kommer in ny anmälan, annars inte. Varför skulle de berätta för soc var de flyttar? Det har de ingen skyldighet att göra!
  • Anonym (Ajdå)
    Wed 11 Sep 2019 10:13
    #9
    Anonym (Vet ej) skrev 2019-09-11 10:07:53 följande:

    Förstår du att du just nu tipsar föräldrar som skadar sina barn om sätt att kunna fortsätta med det?

    Jag säger inte att ni skadar era barn, TS, men många läser ju den här tråden och vi vet inte heller vad bakgrunden till er kontakt med soc är.

    Väldigt dåligt handlagt av soc för övrigt, tycker jag.


    BS! Hade ts skadat sina barn så hade soc redan tagit barnen då det är enkelt gjort för soc!
  • Anonym (Ajdå)
    Wed 11 Sep 2019 10:28
    #14
    Anonym (?) skrev 2019-09-11 10:17:17 följande:

    De kan efterlysa ts och då behövs ingen ny anmälan, då tar dom barnen så fort de kommer tillbaka till Sverige. De kan även efterlysa internationellt.

    Med dagens teknik och tillgång till internet och folkbokföring är det inte så svårt att ta reda på i vilket land någon bosatt sig i.


    Men suck! Snälla skriv inget alls när du är sååååå okunnig!

    Soc kan INTE efterlysa internationellt om familjen flyttar INNAN en LVU dom.

    Om barnet däremot har blivit LVUad så är det nästan kört.

    Därav skriver jag till ts att flytta NU!
  • Anonym (Ajdå)
    Wed 11 Sep 2019 11:25
    #17
    Anonym (?) skrev 2019-09-11 10:31:58 följande:

    Jag är väldigt kunnig i det här ämnet och det är uppenbarligen du som är okunnig.

    Soc KAN efterlysa internationellt innan en LVU-dom om de misstänker att barnen kan komma att fara illa.

    Och de KAN orosanmäla till socialtjänsten i det nya landet.

    Och det hjälper därför INTE att ts flyttar.


    Men snälla, jag inser att du har svårt med läsförståelse så jag lägger ner diskussionen med dig då dessutom inte har koll på nånting!
Svar på tråden Soc ångrar lvu?