• Anonym (Åke)

    När är man för gammal för snickarbyxor?

    Det vore intressant att kartlägga!

  • Svar på tråden När är man för gammal för snickarbyxor?
  • Anonym (Åke)
    Anonym (Pernilla) skrev 2019-09-11 12:52:12 följande:

    Det verkar va du som har fördomar om andras klädsel?


    Inte alls, vill bara bilda mig en uppfattning om vad forumet anser om snickarbyxor på män kopplat till ålder och att försöka anlägga en mer ungdomlig look än vad man egentligen har
  • Anonym (Åke)
    Giftskåneman skrev 2019-09-11 13:16:25 följande:

    Tack för du kallar mig hunk, det värmer, har snivkarbyxor på jobbet, återigen tack.


    Sträck på dig - du är kanske hetare än du anar!
  • Giftskåneman
    Anonym (Åke) skrev 2019-09-11 13:21:33 följande:

    Sträck på dig - du är kanske hetare än du anar!


    Ja, tänk det satt i brallan haha, aldrig blivit kallad hunk innan, får fråga frugan om det var därför hon sa ja när jag friade hihi
  • Anonym (Hypp)

    Mötte nyligen en man som hämtade barn på dagis iförd snickarbyxor. Han var uppskattningsvis strax under 60. Det verkade funka. Har någon sett en äldre man i snickarbyxor, eller är det vid 60 gränsen går??

  • Anonym (Åke)
    Giftskåneman skrev 2019-09-11 19:43:46 följande:

    Morfar hade snickarbyxor när han var äldte än 60


    What a guy!
  • Anonym (Åke)
    Giftskåneman skrev 2019-09-11 19:43:46 följande:

    Morfar hade snickarbyxor när han var äldte än 60


    What a guy!
  • Anonym (Hypp)

    Om ni söker efter snickarbyxor bland fotografierna på digitaltmuseum.se hittar ni en bild föreställande korgmakare Lund, 91 år, införd just sådana! Ska han vinna racet som äldsta snickarbyxebäraren??

  • Dexter dot com

    Snickarbyxor har man ju inte för att vara het utanför att det är bekvämt och praktiskt. Jag som är en 47årig kvinna har ofta snickarbyxor utan att vilja spela hunk.

  • Giftskåneman
    Dexter dot com skrev 2019-09-12 10:59:16 följande:

    Snickarbyxor har man ju inte för att vara het utanför att det är bekvämt och praktiskt. Jag som är en 47årig kvinna har ofta snickarbyxor utan att vilja spela hunk.


    Tyst nu med dig, nu har jag blivit kallad hunk för första gången pga snickarbyxorna hahaha
  • Anonym (Grabben bredvid)

    Vid födseln skulle jag vilja säga. Eller om man var ung på 70-talet då kan man få ha på dom jämt.

  • Anonym (X)

    Jag jobbade som nyutexaminerad lärare på en gymnasieskola i en liten, liten stad i norra Kanada och där visste man att våren hade kommit när killarna kom till skolan med snickarbyxor utan någon tröja under. 

  • nernu

    I rätt sammanhang, alltså när man snickrar, är det väl aldrig fel? Är det något som är fel så är det hantverkare med myntinkast.

  • Anonym (tjej)
    nernu skrev 2019-09-12 13:31:09 följande:

    I rätt sammanhang, alltså när man snickrar, är det väl aldrig fel? Är det något som är fel så är det hantverkare med myntinkast.


    Vad menar du med myntinkast?
  • Anonym (tjej)

    Menar du, TS, snickarbyxor med hängslen och en stor ficka på bröstet eller såna som går till midjan?

  • Anonym (Åke)
    Anonym (tjej) skrev 2019-09-12 14:48:55 följande:

    Menar du, TS, snickarbyxor med hängslen och en stor ficka på bröstet eller såna som går till midjan?


    Hängselbyxor
  • Anonym (Pernilla)
    Giftskåneman skrev 2019-09-11 13:16:25 följande:

    Tack för du kallar mig hunk, det värmer, har snivkarbyxor på jobbet, återigen tack.


Svar på tråden När är man för gammal för snickarbyxor?