• Wed 11 Sep 2019 14:58
    432 visningar
    2 svar
    2
    432

    F i idrott och hälsa årskurs 9?

    Hej jag försöker hitta svar på följande: mitt barn går årskurs 9. har haft C i idrott och hälsa fram till nu då hon bytt skola. Nu säger idrottsläraren att om hon inte klarar vissa moment (orienteringen är just nu aktuell, man ska hitta visst antal kontroller på viss tid) så får hon F, oavsett hur det går i övriga moment.
    Jag har ett barn som nog inte har råtalang för idrott i stort men som alltid är med, alltid anstränger sig, och som blir livrädd för F.
    Så min fråga är: hur påverkar det när man söker gymnasium? vad innebär det på sikt att få F i idrott, vad är det för konsekvenser? försöker hitta svar för att kunna hjälpa till både hantera och i bästa fall lugna.

  • Svar på tråden F i idrott och hälsa årskurs 9?
  • Wed 11 Sep 2019 15:28
    #1

    Tråkigt att få ett F förstås, men förutom tio tappade meritpoäng betyder det ingenting. Ditt barn kommer säkert in på gymnasiet hur som!

  • Wed 11 Sep 2019 16:47
    #2

    Tack vad bra att veta. jag uppmuntrar henne fortsätta engagera sig och göra sitt bästa men läraren är tyvärr inte riktigt den uppmuntrande sorten utan förkunnar mest bara att hon kommer få F om hon inte klarar av... då hon ber om hjälp så hon SKA klara av. 

Svar på tråden F i idrott och hälsa årskurs 9?