• Wed 11 Sep 2019 16:52
    278 visningar
    5 svar
    5
    278

    Denna graviditet känns inte alls som tidigare!

    Är i vecka 6 och mår inte alls som tidigare graviditeter. Jag har 3 barn sedan innan (yngsta är 5 år)

    Förr har jag mått bra till ungefär vecka 5+4 och sen pang bli jättedålig. Denna gång har jag mått småilla i några dagar.. lite sämre idag men mår bättre på efremriddagen. Har alltid mått jättedåligt hela dagarna dygnet runt förut.

    Kan det skilja så mycket?? Oroar mig för att något är fel. ????

  • Svar på tråden Denna graviditet känns inte alls som tidigare!
  • Wed 11 Sep 2019 16:54
    #1

    Ja det kan skilja så mycket mellan varje graviditet. Det är jättevanligt och helt normalt. Du behöver inte vara orolig.

  • Wed 11 Sep 2019 17:03
    #2
    Fjäril kär skrev 2019-09-11 16:54:17 följande:

    Ja det kan skilja så mycket mellan varje graviditet. Det är jättevanligt och helt normalt. Du behöver inte vara orolig.


    Men så konstigt att jag haft 3 som varit så lika varandra och inte nu... jag är visserligen äldre nu.. kroppen kanske hanterar hormonerna olika då?
  • Wed 11 Sep 2019 17:12
    #3
    GrabbarnaOchJag skrev 2019-09-11 17:03:41 följande:

    Men så konstigt att jag haft 3 som varit så lika varandra och inte nu... jag är visserligen äldre nu.. kroppen kanske hanterar hormonerna olika då?


    Ja ålder kan givetvis påverka en graviditet. Även, stress, blodtryck, blodvärde, järnvärde, vitaminer, vikt, kost, övrig hälsa etc påverkar också mående.

    Jag tror att du nog haft lite tur och bortskämd med att tidigare haft ungefär lika graviditeter. Jag har tre barn och varit gravid några gånger till och jag har mått helt olika varje gång med helt olika symtom och olika besvär.
  • Wed 11 Sep 2019 18:18
    #4
    Fjäril kär skrev 2019-09-11 17:12:23 följande:

    Ja ålder kan givetvis påverka en graviditet. Även, stress, blodtryck, blodvärde, järnvärde, vitaminer, vikt, kost, övrig hälsa etc påverkar också mående.

    Jag tror att du nog haft lite tur och bortskämd med att tidigare haft ungefär lika graviditeter. Jag har tre barn och varit gravid några gånger till och jag har mått helt olika varje gång med helt olika symtom och olika besvär.


    Hoppas att du har rätt. ???? känns så skräckblandat, både lyxigt att må ok och hemskt om något är fel
  • Wed 11 Sep 2019 18:36
    #5

    Jag mådde mycket bättre i början av min tredje graviditet. Mådde jätteilla med 1an och 2an ända till v11-12 och med 3an knappt något illamående alls.

Svar på tråden Denna graviditet känns inte alls som tidigare!