• Thu 12 Sep 2019 12:24
    730 visningar
    23 svar
    +1
    23
    730

    När ens föräldrar skiljer sig och den ena träffat en ny

    Spagettimonstret skrev 2019-09-11 23:01:13 följande:

    Tycker du att otrohet är rätt väg att gå?


    Det står ingenstans att ts mamma varit otrogen. Hon har träffat någon under sommaren men det står inte när hon och pappan bestämde att de skulle skiljas. Bara att dottern fått veta det nu. De kan ha vetat om det själva längre. Samt att vi inte vet något om deras överenskommelser över huvud taget.

    Eller menar du att du skulle ha svårt att förlåta över huvud taget om någon av dina föräldrar vill lämna den andra? Alltså oavsett om det var otrohet inblandat eller inte?
  • Thu 12 Sep 2019 21:53
    #21
    Helenolivia12 skrev 2019-09-11 22:38:35 följande:

    Jag kan ärligt säga att dom haft ett bra förhållande. Men min mamma berättade att hon började tveka för 2 år sedan och att det sedan växt.


    Ja men det spelar väl ingen roll hur bra det minsann varit alla andra år om det inte var bra nu de sista två åren? Förhoppningsvis har de flesta förhållanden som slutar med separation varit bra nån gång i tiden. Annars hade man väl inte inlett nåt från början.

    Men i alla fall håller jag med någon ovan att det kan mycket väl varit sämre mellan dem längre än just bara två år tillbaka. De kan ha haft det helt ok, framför allt utåt men din mamma kan ändå ha saknat nåt innerst inne.
  • Thu 12 Sep 2019 21:57
    #22
    nernu skrev 2019-09-12 13:43:38 följande:

    Jaja det är duktiga klubben det här.

    Jag hade blivit skitarg om min mamma lämnade för att hon träffat en ny. Otroligt osnyggt gjort. Att vuxna människor skiljer sig är givetvis inget man kan ha synpunkter på även om man blir ledsen. Men att svina på det viset skulle jag absolut inte ha något överseende med. Vilket jag skulle framföra till båda mina föräldrar.


    Vad är det för ett resonemang? Om man blir kär i någon annan ska man ändå stanna för annars är man ett svin? Tycker nog tvärtom. Att det är svinigt att stanna fast man är kär i någon annan. Om min man inte tycker om mig längre utan är kär i någon annan får han gärna säga tack och hej och så jag kan sluta slösa min tid på någon som inte ens tycker om mig.
  • Thu 12 Sep 2019 22:02
    #23
    Spagettimonstret skrev 2019-09-12 19:01:32 följande:

    Jag förstår inte er som tycker att det är ok att träffa en älskare hela sommaren när man är gift.


    Ja nu vet vi ju inte vad "träffats hela sommaren" innefattar men även om de gjort allt man kan tänka sig så kan ju mamman och pappan ha bestämt dig för att skiljas och redan "gjort slut" även om skilsmässan inte är klar rent juridiskt. Skulle min man säga att han vill göra slut och skiljas så skulle jag bli ledsen om han träffade någon annan en månad senare men jag skulle ju knappast kalla det otrogen.
Svar på tråden När ens föräldrar skiljer sig och den ena träffat en ny