• Lady D Taylor

    Hjälp med värdering av gitarr

    Jag skulle behöva hjälp med att värdera en gitarr om det finns någon som har någon aning om vad sen skulle kunna vara värd.

    Det är en elgitarr Ibanez mtm20 i fint skick.

    Vet inte vad mer jag kan skriva. Men är det någon som har någon hum om vad den kan vara värd på detta lilla?

  • Svar på tråden Hjälp med värdering av gitarr
  • AniieeHär

    Lägg upp en bild. Men en 3-4000 kr kan den nog vara värd.


    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Gaydar

    Kolla om det finns nåt serienummer.

    Äldre gitarrer - före kina/crap/kopia epoken har ofta det.

    Det ökar ju värdet rejält om du vet tillverkningsland, år etc..

  • AniieeHär
    Gaydar skrev 2019-09-12 22:30:47 följande:

    Kolla om det finns nåt serienummer.

    Äldre gitarrer - före kina/crap/kopia epoken har ofta det.

    Det ökar ju värdet rejält om du vet tillverkningsland, år etc..


    MTM20 gjordes mellan 2014 och 2016, så det är ingen gammal skönhet direkt. De är dock välgjorda och brandade så nypriset ligger runt 700 USD.
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Lady D Taylor

    Tack för era svar.

    Jag hittade inget serienummer på den men de måste dem väl ha. Får kolla mer nog i morgon.

    Hittade en gammal annons på eBay med samma gitarr

    Priset på den blir väl lite över 7000 om jag räknade rätt, men var väl lite annat med också.

    Men efterfrågan är kanske inte samma här i Sverige som man inte kan sätta ett så högt pris? Kan absolut ingenting om gitarrer.

  • Gaydar

    För vad det kan vara värt. Begärt pris på E-bay är  knappast nån bra vädemätare precis..

    En så pass ny gitarr som din kan du kanske få nån tusenlapp eller 2-3 för - en bra dag.

    Lycka till.

Svar på tråden Hjälp med värdering av gitarr