• Neeliiia

    PFAPA - periodisk feber syndrome

    Hej. Letar med ljus och lykta efter någon att prata med om PFAPA. Min son på snart 4 år har detta, eller får diagnosen helt fullt klart i nästa vecka men dom är nästan 100% säkra o jag med.

    Någon som känner någon som haft periodisk feber syndrom eller att erat barn eller närstående haft det?

    Mvh en mamma med många frågor och mycket oro.

  • Svar på tråden PFAPA - periodisk feber syndrome
  • Babymama

    Hej! Jag har ingen egen erfarenhet men blev nyfiken på ditt inlägg och sökte lite på nätet. Enligt trovärdiga medicinska sajter är PFAPA helt ofarligt, barnet kommer att utvecklas och växa helt normalt, och feberepisoderna försvinner på nästan alla helt inom några år. Så, det låter för mig som att du inte alls behöver bekymra dig. Behandling är bara vanlig paracetamol. Trist med återkommande feber såklart, men eftersom det försvinner med tiden och inte är farligt i sig så kan du ju vara lugn!

  • Cecand3

    Hej min son har precis fått det bekräftat efter att haft problem med feber sedan August 2018. Jag skulle gärna bolla med någon och prata om vad man kan få för hjälp och så. Finns inte mycket information om andra i samma situation.

    Min son fyller 7 år i januari och har feber med 2-3 veckors mellanrum i 3-9 dagar Mvh Cissi

  • Cecand3

    Hej min son har precis fått det bekräftat efter att haft problem med feber sedan August 2018. Jag skulle gärna bolla med någon och prata om vad man kan få för hjälp och så. Finns inte mycket information om andra i samma situation.

    Min son fyller 7 år i januari och har feber med 2-3 veckors mellanrum i 3-9 dagar Mvh Cissi

  • Cecand3

    Hej min son har precis fått det bekräftat efter att haft problem med feber sedan August 2018. Jag skulle gärna bolla med någon och prata om vad man kan få för hjälp och så. Finns inte mycket information om andra i samma situation.

    Min son fyller 7 år i januari och har feber med 2-3 veckors mellanrum i 3-9 dagar Mvh Cissi

Svar på tråden PFAPA - periodisk feber syndrome