• blåtjej

    Har han känslor? Hjälp

    Hej familjeliv! Behöver råd. Jag är 28 år gammal (tjej) och har träffat en kille (han är 7 år äldre än mig och har ett barn varannan vecka) i fyra år nu. Vi ses väldigt oregelbundet ibland varje vecka, ibland var tredje vecka och ibland inte på några månader, jag skulle gärna setts oftare men upplever inte det som han vill det. Han är 4/5 gånger den som skriver först och föreslår att ses. Mellan gångerna hörs vi knappt eller inte alls. När vi ses är det verkligen mysigt, vi har ju haft nån slags kk relation och har aldrig varit på en riktig dejt även om han tagit intiativ till det nån gång men då blev jag så nervös att jag sa nej. Vi brukar prata några timmar, ha sex och sedan kramas och pussas några timmar till. Det finns en väldigt stark attraktion från båda håll men jag har ju hela tiden känt att jag vill utforska om det finns något mer. När pluggade på annan ort i ett halvår skrev han i princip varje vecka men bara i samband med fylla. Min känsla är att han inte är redo för en ny relation / bara vill ligga men samtidigt är han så öm mot mig när vi väl ses och vi kommer hela tiden tillbaka till varandra och det här har nu pågått i fyra år nu. Dock har han aldrig muntligt uttryckt någon form av känslor för mig. Känner mig super patetisk som skriver en tråd om detta men behöver hjälp!! Är han intresserad, borde jag fråga om han vill gå på en dejt? Eller ska jag bara försöka släppa honom och gå vidare? Känns som mina känslor för honom hindrar mig att träffa någon annan och jag är trött på att vänta på att han helt plötsligt ska bjuda ut mig. Hjälp! 
  • Svar på tråden Har han känslor? Hjälp
  • Smillefix

    Du säger att du aldrig hör av dig till honom utan det är han som alltid tar kontakt. Varför är det så Vill du träffas oftare så får du väl höra av dig och föreslå att ni träffas. Ni kanske kan hitta på något ihop som ni inte har gjort tillsammans innan?

    Du kan också fråga honom hur han tänker kring er och ert "förhållande". Är han nöjd som det är eller skulle han vilja utveckla det. Förstår om du inte vill stå och stampa med ett förhållande som aldrig kan bli något mer än ett KK, om du vill hitta kärleken och en partnerr det bättre för dig i så fall att bryta upp eller åtminstone öppna ögonen för att världen är full av killar.

  • Knappast nu

    Du duger men räcker inte till mer än de han får nu.

  • jrockyracoon

    Ni har alltså småstrulat under flera år, men det har inte lett vidare.

    Sannolikt har det inte lett längre för att ni inte har velat ta det längre. Fyra år är en lång tid för en relation att ta fart.

    Det låter som om du har fastnat i en fälla. Du nöjer dig med honom, och han med dig, men det blockerar dina känslor och också din motivation att komma vidare.

    Om du är utan närhet och sex en period så kommer du automatiskt söka dig till nya män. Har du tur hittar du någon som du kan ha en riktig relation med. Om du väljer att fortsätta med den här kk-relationen kan du förlora fler viktiga år och leva i något halvdant.

    Det är ditt val.
    Men jag vet hur jag skulle ha valt.

  • 2barnsmorsan

    Jag är lite inne lite på samma spår som övriga. Du verkar inte ha tagit några initiativ alls i relationen. Om du vill träffas mer eller vill utforska om det kan bli mer så får du ta initiativ till det. Föreslå att hitta på något. Prata med honom om er relation.

    Annars kommer det ju definitivt fortsätta precis så som det är nu...

  • deski

    Bjuder han Flott - för att Få Doppa Gott eller utnyttjar han bara din inbyggda spermakanal
    för att dränera sin spermapung när den börjar bli full?

    Hur mycket försöker han gno sig till på andra damer (utan att lyckas)

    Han verkar inte vara någon att bygga upp ett liv med

Svar på tråden Har han känslor? Hjälp