• Anonym (Märkl­igt)
    Fri 13 Sep 2019 08:29
    2913 visningar
    31 svar
    31
    2913

    Fler som slickar på sina barn?

    Igår fick jag veta av min dotter som varit hemma hos min sambos ex och deras barn att de slickar på varandra. Barnen är 10-13 år och min dotter berättar om en händelse när båda barnen börjar slicka sin mamma i öronen vid matbordet. Sen framkommer det också att mamman och barnen brukar göra så här mot varandra.

    Jag själv tycker det är ett högst märkligt beteende och frågade då min sambo om det som satt bredvid och lyssnade. Då säger han att han också slickar på sina barn. Tex att han först pussar på kinden och sen ger en slick. Jag reagerade rätt starkt och sa att jag tyckte det lät sjukt!

    Jag är gravid och undrar om jag kanske överreagerar? Men jag känner verkligen avsmak inför detta. Hur tänker ni?

  • Svar på tråden Fler som slickar på sina barn?
  • Anonym (Märkl­igt) Trådstartaren
    Fri 13 Sep 2019 08:34
    #2

    Ja precis om mammans reaktion på det hela var att de inte behövde slicka på varandra vid matbordet.


    Pope Joan II skrev 2019-09-13 08:32:16 följande:

    Så två barn på mellan 10-13 år satt på varsin sida av mamman och lapade henne i öronen? 


  • Anonym (Märkl­igt) Trådstartaren
    Fri 13 Sep 2019 08:48
    #10

    Min sambo sa att det hänt förut så även om det låter märkligt så har det hänt flera gånger.

    Frågade min dotter om det kanske var så att de leker hund men enligt henne var det inget bus och hon har sett när ena barnet sitter och slickar sin mamma på armen i soffan.

    Jag vet att mamman har en autismdiagnos men vad min sambos ursäkt är vet jag inte. Han verkar ju tycka att det är normalt? Frågade honom om hans föräldrar slickade på honom när han var liten men det förnekade han.

  • Anonym (Märkl­igt) Trådstartaren
    Fri 13 Sep 2019 08:54
    #12

    Var har jag skrivit att det är olämpligt att umgås med dom? Det är ett beteende jag fick reda på nyss som jag anser vara märkligt och det är inget som drabbar min dotter. Och jag anser inte att det är ett skäl till att hon ska vara förbjuden att träffa sin bästa kompis.


    Anonym (X) skrev 2019-09-13 08:50:35 följande:

    Varför får ditt barn vara hemma hos någon som du så uppenbart tycker är olämplig att umgås med?


  • Anonym (Märkl­igt) Trådstartaren
    Fri 13 Sep 2019 08:57
    #14

    Då är jag mer orolig för att min sambo ska föra över det här konstiga beteendet på vårt kommande barn. Jag skulle nog få en chock om jag ser hur han börjar slicka på våran nyfödda bebis! ????

    Men det kanske bara är jag som tycker det är konstigt. Folk kanske gör så?

  • Anonym (Märkl­igt) Trådstartaren
    Fri 13 Sep 2019 09:01
    #16

    Ja jag kan ha överseende om detta med tanke på diagnos, men min sambo då som vad jag vet inte har en autismdiagnos. Han tycker ju det är helt normalt och gör så själv?


    Anonym (E) skrev 2019-09-13 08:55:44 följande:

    Nu menade jag ju inte leka hund utan skoja.

    Men om mamman har autism och kanske även barnen så kan det ju bara vara att de inte tänker på vad andra tycker om dem. Det är ju trots allt en norm som säger att vi inte slickar på någons arm men det går bra att smeka sitt barn på armen med handen. Bägge sakerna är ju dock lika ofarliga och ger samma typ av beröring. Så rent logiskt finns det ju inte någon anledning till att det ena är okej och det andra inte. Vissa som har autism går ju mer på logik än på normer.


  • Anonym (Märkl­igt) Trådstartaren
    Fri 13 Sep 2019 09:21
    #20

    Så har min 6-åring också gjort som bus några gånger men då reagerar jag som du och uppmuntrar inte det beteendet.


    Panke skrev 2019-09-13 09:06:48 följande:

    Alltså när barnen var små, tre till fem eller så, så kunde det hända att de stack fram tungan när man pussades och mitt ena barn kunde också sätta igång och slicka mig på armen eller halsen när vi kramades. Då skrattade jag och sa nä hörrudu tungan vill jag inte ha. Då lär de sig att inte göra så. Väldigt enkelt.


  • Anonym (Märkl­igt) Trådstartaren
    Fri 13 Sep 2019 09:24
    #21

    Han sa ingenting och ville inte prata mer om det. Men jag ska ta det med honom senare idag.


    Anonym (E) skrev 2019-09-13 09:16:52 följande:

    Vad säger han när ni pratar om det? Jag hade nog bara sagt till sambon att jag hoppas att du inte kommer slicka på vårt barn...


  • Anonym (Märkl­igt) Trådstartaren
    Fri 13 Sep 2019 11:45
    #26

    Att vuxna gör så på varandra kan jag ta fast jag tycker det är rätt äckligt det med. Att man gör så på skämt nångång ibland, visst.

    Men att slicka på barnet som en ömhetsbetygelse efter man pussat godnatt känns bara konstigt? Samt att slicka mamma i örat eller en längre stund på armen precis som en hund skulle kunna göra. Samt att man som 10-åring går runt och berättar för folk att jag gillar att slicka på mamma? Och pappan ser inget som helst konstigt med det.

    Samma barn har ju iofs sagt att hon skulle vilja döda någon med så ju mer jag tänker på det desto värre blir det här. Något fel är det.

Svar på tråden Fler som slickar på sina barn?