• Fri 13 Sep 2019 13:17
    2960 visningar
    8 svar
    8
    2960

    Ont i klitoris, ömt när kissar?

    Är gravid i v 15 (14+3) och har sedan igår/förrgår börjat känna någon typ av smärta i underlivet. Det är svårt att förklara och lokalisera helt men klitoris och blygdläpparna känns ömma vid beröring, märkte det av en slump och när jag rörde där kändes det ungefär som efter hårt sex när bl.a klitoris känns ?svullen och blåslagen? (har dock inte alls haft sådant sex nu under de senaste dagarna). Om jag rör vid blygdläpparna nu så känns de normala medan klitoris fortfarande känns som jag beskrev ovan. Har egentligen inte ont i vanliga fall utan endast när jag kissar, och då vill jag poängtera att jag haft uvi en triljon gånger och det är inte uvi-smärta. Känner inget i urinröret och har inte heller en känsla av att det finns kvar en droppe, men det känns som att just där och då när jag kissar så gör sig ömheten märkbar - det svider inte men det känns på ett liknande vis, som stickningar kanske(?).

    Någon som har någon susning om vad det skulle kunna vara? Det är som sagt inte något som besvärar mig i alltför hög utsträckning men tänkte ändå höra här innan jag kontaktar min bm eller 1177????

  • Svar på tråden Ont i klitoris, ömt när kissar?
  • Anonym (Jan)
    Fri 13 Sep 2019 14:48
    #1

    Svamp skulle jag tro. Första gången jag fick det så blev hela underlivet svullet och ömt. Kliade också men inte hela tiden.

  • Anonym (Gravi­d med nr 3)
    Fri 13 Sep 2019 16:56
    #2

    Tror oxå på svamp, är ju väldigt vanligt när man är gravid. Jag har liknande som dig just nu gravid i v 18+0. Kontaktade bm igår och hon va helt säker på svamp, Och rekomenderade Canesten. Jag har dock klåda till och från oxå.

  • Fri 13 Sep 2019 21:03
    #3
    Anonym (Jan) skrev 2019-09-13 14:48:43 följande:

    Svamp skulle jag tro. Första gången jag fick det så blev hela underlivet svullet och ömt. Kliade också men inte hela tiden.


    Nä men usch då :( Skönt att jag inte har värre besvär än såhär men jobbigt att överhuvudtaget behöva tampas med något. Ska jag avvakta tills på måndag innan jag kontaktar vc/bm eller bör jag kolla upp det på primärvårdsjouren tro? Har inte haft det tidigare, därav frågan och osäkerheten..
  • Fri 13 Sep 2019 21:03
    #4
    Anonym (Gravid med nr 3) skrev 2019-09-13 16:56:07 följande:

    Tror oxå på svamp, är ju väldigt vanligt när man är gravid. Jag har liknande som dig just nu gravid i v 18+0. Kontaktade bm igår och hon va helt säker på svamp, Och rekomenderade Canesten. Jag har dock klåda till och från oxå.


    Först och främst - stort grattis till graviditeten! Vad jobbigt för dig, hoppas att det går över snart! Ska jag avvakta tills på måndag innan jag kontaktar vc/bm eller bör jag kolla upp det på primärvårdsjouren tro? Har inte haft det tidigare, därav frågan och osäkerheten..
  • Anonym (Jan)
    Sat 14 Sep 2019 00:09
    #5
    envitkanin skrev 2019-09-13 21:03:07 följande:

    Nä men usch då :( Skönt att jag inte har värre besvär än såhär men jobbigt att överhuvudtaget behöva tampas med något. Ska jag avvakta tills på måndag innan jag kontaktar vc/bm eller bör jag kolla upp det på primärvårdsjouren tro? Har inte haft det tidigare, därav frågan och osäkerheten..


    Vänta till på måndag :) annars finns det receptfria läkemedel som du kan prova. Man ska väl egentligen prata med bm först om det är första gången man får svamp, men jag tänker att det kan ju inte skada att testa?
  • Sat 14 Sep 2019 01:04
    #6

    Sannolikt banal fittsvamp. Skaffa svapmedel på apotektet och behandla dig noggrant tills du är symtomfri!

    Se sen till att INTE ligga med killar som vägrar dra på ett stadigt gummi!

    Inte den där kassa tunna sorten..

    Hanen/partnerns tidigare sexuella smitthistoria via den egna penilen lär han nog knappast berätta för dig - när det ska bära till!!

    Skrevsmitta kan självklart komma därifrån, speciellt om han själv tidigare medvetet sprutludrat runt oskyddat med random ONS-jäntor.
    Mest vanligt bland yngre straighta killar .. men.. som sagt..

    Aldrig från smitta från toaletter etc som hycklande straighta heterosex-kristna påstod förr!
    Sånt vilseledande dravel kallas numera för blatant självförnekelse Skrattande

    Lycka till med tillfrisknandet!

  • Anonym (Jan)
    Sat 14 Sep 2019 14:04
    #7
    Gaydar skrev 2019-09-14 01:04:13 följande:

    Sannolikt banal fittsvamp. Skaffa svapmedel på apotektet och behandla dig noggrant tills du är symtomfri!

    Se sen till att INTE ligga med killar som vägrar dra på ett stadigt gummi!

    Inte den där kassa tunna sorten..

    Hanen/partnerns tidigare sexuella smitthistoria via den egna penilen lär han nog knappast berätta för dig - när det ska bära till!!

    Skrevsmitta kan självklart komma därifrån, speciellt om han själv tidigare medvetet sprutludrat runt oskyddat med random ONS-jäntor.

    Mest vanligt bland yngre straighta killar .. men.. som sagt..

    Aldrig från smitta från toaletter etc som hycklande straighta heterosex-kristna påstod förr!

    Sånt vilseledande dravel kallas numera för blatant självförnekelse

    Lycka till med tillfrisknandet!


    Oh wow, får ont i huvudet hur du uttrycker dig. XD

    Men ja, svamp är vanligast hos kvinnor men i vissa fall kan det överföras till mannen som i sin tur smittar ner sin kvinna igen efter att hon har behandlats färdigt. Så då kan båda behöva behandling. (Det betyder inte att han har varit med någon annan)

    Tog du antibiotika då du hade uvi? Antibiotika slår ut de goda bakterierna också och kan göra att man får svamp. :)
  • Anonym (Gravi­d med nr 3)
    Sat 14 Sep 2019 14:15
    #8
    envitkanin skrev 2019-09-13 21:03:46 följande:

    Först och främst - stort grattis till graviditeten! Vad jobbigt för dig, hoppas att det går över snart! Ska jag avvakta tills på måndag innan jag kontaktar vc/bm eller bör jag kolla upp det på primärvårdsjouren tro? Har inte haft det tidigare, därav frågan och osäkerheten..


    Tack detsamma. Det beror ju på hur besvärligt du tkr att det är. Svamp är ju egentligen inte farligt utan bara jobbigt så är inget akut. Jag tkr ändå du ska kontakta din bm så kan hon råda dig. Lycka till!
Svar på tråden Ont i klitoris, ömt när kissar?