• Anonym (H)
    Fri 13 Sep 2019 13:40
    201 visningar
    3 svar
    3
    201

    Tips på blöjor som håller mycket kiss utan att läcka?

    Sonen kissar rätt stora mängder när han sover (för att han äter mycket) så blöjorna har börjat läcka ut kiss på ryggen. Jag måste väcka honom för blöjbyte flera gånger när han sover både på nätterna och dagarna för annars är risken att det börjar läcka, ändå vaknar han av sig skälv ca. 3 gånger per natt då jag kan byta. BVC tycker att jag helst inte ska väcka honom för det stör hans sömn, men gör jag inte det är risken mycket hög att blöjan läcker. Något tips på blöjor som kan hålla mycket kiss så jag kanske slipper gå upp och väcka honom varannan timme jämt? Har testat Libero och Pampers.

  • Svar på tråden Tips på blöjor som håller mycket kiss utan att läcka?
  • Anonym (...)
    Fri 13 Sep 2019 14:12
    #1

    Prova en större storlek på blöjorna. Våran son hade kunde inte ha 3-6 kg ibörjan trots att han vägde 3,5 kilo. Var tvungna att gå upp en storlek för att det inte skulle läcka

  • Fri 13 Sep 2019 14:24
    #2

    [quote=79898559][quote-nick]Anonym (...) skrev 2019-09-13 14:12:37 följande:[/quote-nick]Prova en större storlek på blöjorna. Våran son hade kunde inte ha 3-6 kg ibörjan trots att han vägde 3,5 kilo. Var tvungna att gå upp en storlek för att det inte skulle läcka[/

    Så gör vi med stl 4 på dagen ( väger 10kg) och 5 på natten fast han inte väger 12 kg som står på paketen. Vi kör på Pampers den lite dyrare på natten och den andra på dagen. Du kan ju köpa plastad frotté att ha under lakanet. Men jag hade aldrig väckt barnet om den sover

  • Anonym (...)
    Fri 20 Sep 2019 11:42
    #3

    Min son väger 7,5 kilo och använder blöjor i storlek 4 som är 7-11 kilo(libero) Just för att det inte ska läcka.

Svar på tråden Tips på blöjor som håller mycket kiss utan att läcka?