• Fri 13 Sep 2019 14:03
    240 visningar
    0 svar
    0
    240

    Vi som ruvar just nu, ska vi följas åt?

    Hej alla ruvare!

    Jag tänkte att det vore kul om vi kunde följas åt o dela vår ?ruvar period? med varann.

    Jag startade min första IVF behandling den 28 augusti med Gonal-F och sedan lades fyremadel till. Jag fick i dos 125 (vilket jag direkt kände verkade vara väldigt låg dos till skillnad från vad jag sett andra få men förstår att alla får olika, fick denna pga att jag har pcos). Hursomhelst så tog jag alla mina sprutor och kände ingen större skillnad då läkarn sa att man skulle kunna känna sig väldigt svullen pga alla äggblåsor som växer fram.

    Den 5 september var det dags för ultraljud för o se ifall vi hade fått fram 15-20 fina blåsor, till min icke förvåning så fanns det bara två, en på vardera sida.

    Läkarn säger hoppsan du fick för låg dos jaja vi omvandlar detta försök till ett ?eget försök? så du får gå hem o ta gonal-f plus fyremadel i två dagar till sen tar du ovitrelle Ä-L sprutan och sen försöker du på egen hand o sen tar du lutinusen. Tack o hej!

    Jag vart såklart inte glad, väldigt besviken och extremt trött på att behöva börja om igen och att deras misstag med att ge mig för låg dos nonchalerades o spolades bort så lätt.

    Idag är det ?ruvardag 5? om man får kalla det så, jag fick två ägg som ägglossade och har ingen aning om något av dessa är befruktat.

    - det jag känt hittills

    1. Små stickningar i höger äggstock

    2. ?Pulserande känsla? i höger äggstock

    3. Väldig värme vid just höger äggstock

    Sen är det väldigt svårt o urskilja vad som är biverkning från lutinus och vad som är ? riktig händelse?

    Hur går det för er?

Svar på tråden Vi som ruvar just nu, ska vi följas åt?