• Fri 13 Sep 2019 16:29
    616 visningar
    1 svar
    1
    616

    Hjälp! Underrättelse om utmätningsförrättning!

    De kommer nästa vecka för att söka tillgångar och sälja.

    Jag har en skuld på över 300 000kr.

    Jag vet själv att har har en skuld på minst 10 tusen på CSN. Jag studerar just nu och kan inte jobba.

    Jag har jobbat som eskort on/off i 4-5 år. Mestadels har jag sålt bilder och filmer, jag har tagit betalt med swish(ja jävligt korkad) så dessa kunder har haft då tillgång till mitt personnummer. Och nu är det så att någon fanskap har startat ett bolag på mitt namn alltså enskild firma, detta gjordes alltså 2018. Och det står även att jag är registrerad i momsregistret(ingen aning om vad det är)

    Och är inte det i sig olagligt att starta en firma på någon annans namn???

    Så dessa skulder är alltså från skattekontot, jag har aldrig tänkt på att jag behövt skatta, Mitt tanke sätt var att ta pengar som härrör från prostitution är olagligt, alltså koppleri och kan ge fängelse. Och det är ju precis det skatteverket gör när de tar emot skatt av en eskort....

    Jag har även pratat med en jurist, och vi ringde skatteverket och frågade vad denna summan kom ifrån och det kunde de inte svara på. Det enda dom vet är att jag har ett bolag som jag ej skattat för och dom utgår från det.

    Jag behöver inte berätta att jag varit eskort, sålt bilder, filmer etc om det inte är så att jag gjort något olagligt.

    Vete fan vad jag ska göra! Har panik! Någon som kan rådgiva?

    Beklagar att det är slarvigt skrivet.

    Seriösa svar tack!

    Mvh

  • Svar på tråden Hjälp! Underrättelse om utmätningsförrättning!
  • Anonym (Nyfik­en)
    Sun 27 Oct 2019 13:36
    #1

    Hur har det gått?

Svar på tråden Hjälp! Underrättelse om utmätningsförrättning!