• emminges

    Mikrofon till iphone 7 plus funkar ej

    Hej alla!
    Jag har en Iphone 7 plus, cirka 2,5 år på nacken. Igår helt plötsligt slutade mikrofonen fungera. Om någon försöker att ringa mig så kommer jag inte höra motpartnern och den kommer inte att höra mig. Högtalariconen visas även grå. Jag kan heller inte lyssna på musik, då telefonen börjar spela högt och inte uppfattar att det är hörlurar inkopplade. Jag har hört att det är någon bugg efter iOS 11.3 och jag har precis uppdaterat till iOS 12.4.1. Jag vet inte vem jag ska vända mig till då Apple säger att min rätt till gratis support har gått ut. Någon som har tips? Tack på för hand. 

  • Svar på tråden Mikrofon till iphone 7 plus funkar ej
  • Anonym (Trasig)

    Min dotters iPhone 7s mikrofon gick nyligen sönder. Det gick inte att laga

  • Anonym (Trasig)

    Vi var på Apple store och de tog inte betalt för att undersöka den

  • emminges
    Anonym (Trasig) skrev 2019-09-13 20:02:03 följande:

    Vi var på Apple store och de tog inte betalt för att undersöka den


    Tror du det går att skicka in den då jag inte bor nära någon apple store,
  • Anonym (Trasig)
    emminges skrev 2019-09-14 00:43:10 följande:

    Tror du det går att skicka in den då jag inte bor nära någon apple store,


    Ja jag tror det. Men ring och prata med dem. Jag fick som sagt veta att när mikrofonen är sönder går den inte att laga
  • Anonym (Trasig)
    Giftskåneman skrev 2019-09-14 12:14:31 följande:

    Men det låter som högtalaren, inte mikrofonen


    Nja det låter mer som mikrofonen. Annars hade motparten kunnat höra ts i telefonen och ts hade inte kunnat höra musiken på sin telefon. Min dotter hade precis samma problem och det var mikrofonen
  • Giftskåneman

    Men telefon spelar upp musiken högt som om hörlurar är inkopplade, och ingen i samtal hör den andrra, då tror tydligen mobilen att headset är inkopplat och tystar högtalaren, och äveen micken.

Svar på tråden Mikrofon till iphone 7 plus funkar ej