Inlägg från: misstomuchthoughts |Visa alla inlägg
  • misstomuchthoughts

    Är detta pco?

    Min gyn sa att jag förmodligen har PCO, men har inte gett mig mer info än så. Har hört och läst att äggblåsor med pco ser ut som ett pärlband, jag tycker inte mitt gör det alls! Vad säger ni, är detta pco?

  • Svar på tråden Är detta pco?
  • misstomuchthoughts
    Anonym (Em) skrev 2019-09-13 19:00:31 följande:

    Om läkaren säger att du har PCO så är det troligtvis så.

    Varför litar du inte på läkaren?


    Därför att en annan gynekolog har tidigare sett några äggblåsor och sagt till mig att det är fullt normalt och inget mer än så. Den andra sa att jag har PCO och ingen ägglossning och kommer ha svårt att få barn, därför tror jag inte kärringen!
  • misstomuchthoughts
    Anonym (Nja) skrev 2019-09-13 19:36:48 följande:

    Jag var precis på gynundersökning och då visa han att mina ägg verkligen satt i kanten som ett pärlband och han sa att om det är vanligt så sitter alla äggen huller om buller. Som jag kan tycka att du har. Men jag är inte utbildad så kan ju inte ge ett svar. Men har du några andra symtom på pco? Gles mens? Övervikt på magen? Behåring? Bygger lätt muskler?

    Har du inte det hade jag sökt för en andra åsikt. Men har du


    Nej inga andra symptom men hade en mensrubbning den senaste månaden vilker jag aldrig tidigare haft så därför sökte jag vård. Men precis som du säger, tycker jag det verkar vara normalt då en tidigare gynekolog sagt det. Blir bara så paff eftersom den sista nu sa att jag har PCO och ingen ägglossning och kommer har svårt att få barn.... Medan den andra sagt att allt är fint och normalt. Blir lite irriterad på vården ibland.
Svar på tråden Är detta pco?