• Anonym (Kaffedraken)

    Känner mig arg, frustrerad, missförstådd...

    Hej! 

    Jag behöver hjälp. Jag går runt och känner mig arg, frustrerad, orättvist behandlad, missförstådd etc. på jobbet. Börjar bråka med kollegor och kan inte släppa jobbet när jag kommer hem på kvällarna. Sitter ofta och tänker på hur jag ska konfrontera någon nästa dag, har bitit ihop käkarna så mycket att jag snart inte har några tänder kvar. Det här går ut över min familj, och min stackars man som har fått lyssna på mig klaga och vara ledsen/arg på kollegor/chefer... Jag önskar att jag bara kunde låta det rinna av mig, behöver hjälp om någon känner till något jag kan ta till... behöver hitta inre frid... känns skönt att bara skriva av mig och få ner problemet i text... kanske behöver jag någon att prata med. Ibland kan jag tänka logiskt att jobbet är oviktigt...vem bryr sig om dessa problem om 100 år liksom... men allt som oftast kommer det jobbiga känslorna tillbaka...tips mottages tacksamt. 

  • Svar på tråden Känner mig arg, frustrerad, missförstådd...
  • Anonym (Kaffedraken)

    Är det ett reellt problem på jobbet eller har du en inre frustration som tar sig uttryck på jobbet trots att arbetssituationen egentligen är ok?

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Hanna) skrev 2019-09-14 06:08:56 följande:

    Är det ett reellt problem på jobbet eller har du en inre frustration som tar sig uttryck på jobbet trots att arbetssituationen egentligen är ok?


    Tack för svar! Din fråga fick mig att fundera lite. Det är en bra arbetssituation för det mesta, jag tror att det är en enskild person som egentligen är problemet, en riktig energitjuv, jag har byggt upp så mycket ilska mot den här personen, sen tar det uttryck på övriga arbetet/familj etc. Nu ligger jag vaken igen och ältar...
  • Anonym (Kaffedraken)

    Vad är det för problem? Och vad retar du upp dig på? Svårt att ge råd om man inte ved varför?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Kärleksbekymmer? Var i en sådan period som gjorde att jag fick bettskena av Tandläkaren under natten...

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2019-09-15 04:00:50 följande:

    Tack för svar! Din fråga fick mig att fundera lite. Det är en bra arbetssituation för det mesta, jag tror att det är en enskild person som egentligen är problemet, en riktig energitjuv, jag har byggt upp så mycket ilska mot den här personen, sen tar det uttryck på övriga arbetet/familj etc. Nu ligger jag vaken igen och ältar...


    Är din tid och energi så lite värd att du låter denna person styra ditt liv.

    Det är ett val du gör.
  • Anonym (Kaffedraken)
    sextiotalist skrev 2019-09-15 07:36:13 följande:
    Är din tid och energi så lite värd att du låter denna person styra ditt liv.
    Det är ett val du gör.
    Håller med
Svar på tråden Känner mig arg, frustrerad, missförstådd...