• Anonym (gravid)

    Skild, väntar redan ett barn till...?!?

    Jag är 29 år. Skild sedan i januari i år. Bor dock fortfarande med min exmake pga boendesituationen. Vi har tre barn tillsammans. Har träffat en ny partner sedan några veckor tillbaka. Självklart råkade vi pricka in ägglossningen utan skydd.. Plussade igår. Vecka 5+5 idag om alla beräkningar stämmer.. Han, min nya partner, vill abort.. Jag vill inte. Hur tusan ska jag göra!?!?

  • Svar på tråden Skild, väntar redan ett barn till...?!?
  • Pope Joan II
    Anonym (gravid) skrev 2019-09-14 08:43:54 följande:

    Jag är 29 år. Skild sedan i januari i år. Bor dock fortfarande med min exmake pga boendesituationen. Vi har tre barn tillsammans. Har träffat en ny partner sedan några veckor tillbaka. Självklart råkade vi pricka in ägglossningen utan skydd.. Plussade igår. Vecka 5+5 idag om alla beräkningar stämmer.. Han, min nya partner, vill abort.. Jag vill inte. Hur tusan ska jag göra!?!?


    Varför vill du inte göra abort? 
  • Anonym (Mamma)

    Jag brukar aldrig säga abort. Men här känns det som ett undantag för det låter som en stor röra och jag tycker VERKLIGEN att du ska lägga fokus på dina nuvarande 3 barn ett tag framöver.

  • Anonym (Isa)

    Oops tänker jag...

    Jag personligen hade inte behållit ett barn under de omständigheterna. Du har tre barn och kan uppenbarligen bli gravid = du kan förhoppningsvis testa igen längre fram om du önskar.

    Annars får du vara beredd på att bli fyrabarnsmamma varav tre kommer att ha en relation med sin pappa och den fjärde förmodligen inte.

    För mig hade det varit en för stor utmaning.

    Bara att få ordning på boende, landa efter separationen osv hade räckt gott och väl.

  • Anonym (gravid)
    Pope Joan II skrev 2019-09-14 08:46:03 följande:

    Varför vill du inte göra abort? 


    För hela livet har jag varit mot abort. Har sagt att jag endast gör det om det handlar om

    Livshotande orsak. Inte som en ?åh nej vi glömde skydd? orsak...
  • Anonym (Alice)

    Självklart måste du lyssna på dig själv och vad du känner är rätt för dig. Men! Jag tycker att OM du behåller måste du och din exman hitta egna bostäder NU. Det är inte rätt mot honom att ni bor ihop samtidigt som du skaffar barn med en annan man.

  • Anonym (gravid)
    Anonym (Mamma) skrev 2019-09-14 08:46:37 följande:

    Jag brukar aldrig säga abort. Men här känns det som ett undantag för det låter som en stor röra och jag tycker VERKLIGEN att du ska lägga fokus på dina nuvarande 3 barn ett tag framöver.


    Ja det är en stor röra. Men det är ett barns liv det handlar om. Inget man ska göra lättvindigt.
  • Anonym (Alice)
    Anonym (gravid) skrev 2019-09-14 08:48:25 följande:

    För hela livet har jag varit mot abort. Har sagt att jag endast gör det om det handlar om

    Livshotande orsak. Inte som en ?åh nej vi glömde skydd? orsak...


    Varför skyddade du dig inte då om du är så emot abort? Varför ville du riskera graviditet?
  • Zarch

    Jag tycker inte att man ska råda folk till abort men i det här fallet så ser jag egentligen inga orsaker till varför du blir så sentimental över det här egentligen?

    Det är på tok för mycket röta i ditt liv just nu så du borde vilja fokusera på det istället för att gå in i en bebisbubbla just nu kan jag tycka.

  • Zarch

    Blir provocerad av det här. Du borde bry dig mer om dina befintliga barn just nu än att sitta och böla över ett embryo.


    Anonym (gravid) skrev 2019-09-14 08:51:21 följande:

    Ja det är en stor röra. Men det är ett barns liv det handlar om. Inget man ska göra lättvindigt.


  • Anonym (Isa)
    Anonym (gravid) skrev 2019-09-14 08:51:21 följande:

    Ja det är en stor röra. Men det är ett barns liv det handlar om. Inget man ska göra lättvindigt.


    Det håller jag med om, abort är inget preventivmedel. Men det handlar om tre andra barns liv också. De du redan har.
Svar på tråden Skild, väntar redan ett barn till...?!?