• Anonym (Psss)
    Sat 14 Sep 2019 17:13
    3233 visningar
    24 svar
    +1
    24
    3233

    Hälsprickor i 4 år

    Hade också massor av problem förut med torra fötter, sprickor och massor av extra tjock, torr hud. Detta är vad som hjälper mig;

    Jag badar mina fötter MINST varannan vecka i fotbad med fotsalt i ca 30 minuter.

    Efter det filar jag fötterna med pimpsten. Inget annat ska det vara. Och bara den huden som blivit "lös" av badet.

    Efter att jag upprepar detta många ggr har jag fått bukt med det men nu gäller det att jag upprätthåller det så jag fortsätter denna procedur varannan vecka.

    Det blev alltså inte bra efter nåt fotbad så där utan det var flera veckors slit.

    Så alltså; regelbundet, fotsalt och pimpsten.

  • Anonym (Psss)
    Sun 15 Sep 2019 18:45
    #11
    +1
    Ninni123456 skrev 2019-09-15 14:04:22 följande:

    Så tacksam för svar!!

    Kan absolut testa puralen, som sagt jag har inget att förlora men chansen är väldigt liten att den skulle funka om inget annat liknanden nånsin har :/

    Jag har inte fått gå barfota/utan stumpor på fyra år nu tyvärr med tanke på att jag alltid har behövt smörja/tillverkat något slag plåster att ha i strumpan etc. För mycket barfota kan inte heller vara skälet... :/

    Vad är det för ?fotbadsalt? ni använder? Vad är det för skillnad på slip stenen ni pratar om och en vanlig sandpapper fil? Sägs det att man ska slipa 1 gång varannan vecka?


    Har ett fotsalt som heter "ava fotsalt". Finns i vanliga större matvaroaffärer.

    Pimpsten heter det. Vet inte varför det är bättre. Men mina fötter har blivit så bra sen jag började med det.
  • Anonym (Psss)
    Sun 15 Sep 2019 20:04
    #13
    +1

    Tror jag läst någon gång att pimpsten bara tar det som är dött/löst/uppluckrat och därmed inte förstör huden.

Svar på tråden Hälsprickor i 4 år