• Anonym (Tjatan)

    Varför tjatar han?

    Jag har en gammal vän som jag knappt inte umgås med längre och det är på grund av hans eviga tjatan om att han alltid är så himla ensam och misslyckad.

    Självklart upplever man saker olika och jag säger inte att han har fel, men i mina ögon är han långt ifrån ensam. Kan säkert räkna upp minst tio saker han har varit iväg och gjort bara nu under sommaren. Skulle säga att det är max en helg i månaden som han inte har något särskilt planerat. Han är alltid iväg annars och har både förälder, syskon och två nära vänner att umgås med.

    Själv har jag i stort sätt ingen. Har inte träffat någon vän på hela detta året och det kanske är därför som jag tycker det är jobbigt när han bara tjatar över detta för jag tycker att det drar ner mig ännu mer. Känns nästan lite pinsamt att han klagar när jag verkligen är ensam på riktigt.

    Varför håller vissa människor på såhär? Hur ska man hantera det?

  • Svar på tråden Varför tjatar han?
  • Anonym (Emma)

    Att känna sig ensam handlar inte om att man inte har någon utan det är känslan av att ingen bryr sig. Man kan ha 100 vänner men ändå känna sig ensam.

  • Anonym (Forever Alone)
    Anonym (Emma) skrev 2019-09-14 16:21:18 följande:

    Att känna sig ensam handlar inte om att man inte har någon utan det är känslan av att ingen bryr sig. Man kan ha 100 vänner men ändå känna sig ensam.


    Word! Dendär konstanta känslan av ensamhet och att aldrig helt passa in någonstans, trots familj och vänner..
  • Anonym (Tjatan)
    Anonym (Emma) skrev 2019-09-14 16:21:18 följande:

    Att känna sig ensam handlar inte om att man inte har någon utan det är känslan av att ingen bryr sig. Man kan ha 100 vänner men ändå känna sig ensam.


    Det är sant, men varför fortsätta umgås med folk som inte ger honom något i så fall?
  • Anonym (Emma)
    Anonym (Tjatan) skrev 2019-09-15 10:51:28 följande:

    Det är sant, men varför fortsätta umgås med folk som inte ger honom något i så fall?


    För att dämpa känslan av ensamhet. Gör man något så blir det en distraktion från ens tankar. Jag hade en sån period i mitt liv då jag kände mig ensam och klarade inte av att vara hemma själv. Jag var desperat efter att umgås med någon för om jag hela tiden har vänner att träffa så är jag ju inte ensam? Men det handlar som sagt inte om man har vänner eller ej. Jag kände mig ganska snabbt ensam igen efter att ha träffat någon. Till slut insåg jag att jag inte var ensam utan att jag har människor runt om mig som bryr sig om mig. Nu har jag inga problem med att vara själv och har inte samma behov av att hela tiden träffa folk.
  • Anonym (A)
    Anonym (Emma) skrev 2019-09-14 16:21:18 följande:
    Att känna sig ensam handlar inte om att man inte har någon utan det är känslan av att ingen bryr sig. Man kan ha 100 vänner men ändå känna sig ensam.
    Håller med
Svar på tråden Varför tjatar han?