• Anonym (Helt bisarrt)

    Föräldrapar lägger all tid på ett virtuellt "barn", medan deras riktiga baby svälter ihjäl

    Detta är ju bara helt fruktansvärt!

    Föräldrarna, 25 och 41 år gamla, lägger all sin tid på dataspel, där det bla ingår att ta hand om ett virtuellt barn.

    Samtidigt ligger deras livs levande verkliga baby på tre månader och skriker efter mat och uppmärksamhet!

    Föräldrarna kunde försvinna hemifrån 10-12 tim i sträck för att spela dataspel. Medan babyn lämnades helt ensam.

    Babyflickan dog ensam av svält, bara 10 veckor gammal, medan hennes föräldrar spelade och tog hand om det virtuella "barnet" på dataspelet...

    Straffet? 1 års fängelse för pappan.

    Mamman går fri.

    Anledningen är att de väntar barn igen....

  • Svar på tråden Föräldrapar lägger all tid på ett virtuellt "barn", medan deras riktiga baby svälter ihjäl
  • Anonym (Helt bisarrt)

    Finns för övrigt en dokumentär på hbo nordic om detta, plus mkt om ma googlar...

  • neverpreggo

    Fruktansvärt men 9 år gammalt så frågan är hur deras andra barn mår idag?

  • Anonym (Helt bisarrt)
    neverpreggo skrev 2019-09-15 02:06:43 följande:

    Fruktansvärt men 9 år gammalt så frågan är hur deras andra barn mår idag?


    Det får vi nog aldrig veta, men hoppas det mår bra.
  • Anonym (Dima)

    Hemskt, också den ålderskillnaden, örk. Var väl en gammal gubbe som trodde hans väldigt unga fru skulle ta på sig föräldrarrollen helt.

  • flygrl

    Skrämmande och uppenbart det rör sig om människor med nån sorts allvarlig störning alt. utvecklingsstörning. Stackars lilla barn som fick dö så där!

    Man hoppas ju verkligen dom blev fråntagna sitt andra barn så det förhoppningsvis kunnat få en trygg och kärleksfull uppväxt. :/

  • Anonym (Helt bisarrt)

    Jag tror att spelmissbruket tog över allt och kom först i alla lägen, som en del missbruk kan göra.

    Paret hade till och med träffats via spelet, och barnet kom väl i vägen...

    Finns tyvärr ett par svenska fall där barn/bebisar misshandlats till döds pga att de stört pappans spelande/porrsurfande.

    Och andra fall runt om i världen där små barn stängts in, övergivits och hittats döda för att föräldrarna ville ha roligare saker för sig...

    Att jag skrev om just detta var för att jag sett dokumentären, och det bisarra i att föräldrarna istället tog hand om ett påhittat barn som inte existerade i verkligheten.

  • flygrl
    Anonym (Helt bisarrt) skrev 2019-09-16 18:18:50 följande:

    Jag tror att spelmissbruket tog över allt och kom först i alla lägen, som en del missbruk kan göra.

    Paret hade till och med träffats via spelet, och barnet kom väl i vägen...

    Finns tyvärr ett par svenska fall där barn/bebisar misshandlats till döds pga att de stört pappans spelande/porrsurfande.

    Och andra fall runt om i världen där små barn stängts in, övergivits och hittats döda för att föräldrarna ville ha roligare saker för sig...

    Att jag skrev om just detta var för att jag sett dokumentären, och det bisarra i att föräldrarna istället tog hand om ett påhittat barn som inte existerade i verkligheten.


    Spelmissbruk måste ju va inblandat men troligen också i kombination med nån annan störning som gör personen extremt egoistisk och likgiltig för andras behov, ex. psykopati. Skrämmande att människor kan agera så fullständigt hänsynslöst mot en liten bebis vars behov och trygghet borde va deras absoluta högsta prio. Blir både ledsen och rasande av läsa sånt här.
Svar på tråden Föräldrapar lägger all tid på ett virtuellt "barn", medan deras riktiga baby svälter ihjäl