• Anonym (Pf)
    Sun 15 Sep 2019 10:36
    871 visningar
    13 svar
    13
    871

    Arbetsintervju på helgen?

    Jag bara undrar om det är vanligt att ha arbetsintervju på helgen? En dejt till mig fick åka upp till Stockholm på första arbetsintervjun för att samma dag få reda på att han ska komma till helgen på en ny och då få reda på att han ska upp igen helgen efter.

    Jag vill inte fråga massa då vi inte dejtat så länge. Men för mig könns det lite skumt bara. Att det är i Stockholm kanske beror på att de kan vara huvudkontoret som ligger där eller?

    Men jag är ju mer van vid att man får komma på första intervju o sedan tar det lite tid innan man vlir kallad på en andra då det förmodligen förekommer fler ansökande. Men att liksom allt skulle gå på 2 veckor?

    Det är etta chefs jobb så känns ju som det förekommer en hel del andra sökande..

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-09-15 10:41
    Fick nu reda på att det gällde ett annat jobb nästa helg. Men är det verkligen rimligt att de bestämmer om en cehfsposition enbart genom 2 intervjuer inom loppet av 2 veckor?

  • Svar på tråden Arbetsintervju på helgen?
  • Anonym (Gubbe­n 56)
    Sun 15 Sep 2019 10:48
    #1

    Det förekommer intervjuer på helger om det är bråttom med en tillsättning men, det tillhör ovanligheterna. Men, du kan ju alltid fråga hur det gick på personlighets testerna för, de är vanligt förekommande vid tillsättning av chefer.

  • Anonym (Pf) Trådstartaren
    Sun 15 Sep 2019 10:52
    #2
    Anonym (Gubben 56) skrev 2019-09-15 10:48:55 följande:

    Det förekommer intervjuer på helger om det är bråttom med en tillsättning men, det tillhör ovanligheterna. Men, du kan ju alltid fråga hur det gick på personlighets testerna för, de är vanligt förekommande vid tillsättning av chefer.


    Han skulle få svar i veckan. Förstår ju om det är bråttom men ändå, könns lite väl snabbt ändå. Vet du hur det funkar med att det är i Stockholm? Betyder det att jobbet ligger där eller kan det vara att ägarna eller liknande befinner sig där?
  • Anonym (Hanna­)
    Sun 15 Sep 2019 10:54
    #3

    Låter märkligt. Chefspositioner brukar vara en rätt långdragen rekryteringsprocess med många intervjuer. Är det så att intervjuerna hamnat på helger ni planerat att ses? Jag hade blivit rätt misstänksam.

  • Anonym (Pf) Trådstartaren
    Sun 15 Sep 2019 10:59
    #4
    Anonym (Hanna) skrev 2019-09-15 10:54:58 följande:

    Låter märkligt. Chefspositioner brukar vara en rätt långdragen rekryteringsprocess med många intervjuer. Är det så att intervjuerna hamnat på helger ni planerat att ses? Jag hade blivit rätt misstänksam.


    Nä att han är där vet jag då han skickat bilder o så. Men jag tänker som du, att de brukar kunna vara vääldigt långdragna.
  • Sun 15 Sep 2019 11:02
    #5

    Att intervju sker på helgen skulle jag inte se som oroväckande, inte ens när det gäller en chefstjänst OM det är på ett mindre företag. På större företag/chefspositioner tar en sådan rekrytering flera månader.

    Men om han/ni inte bor i Sthlm skulle jag tro att han planerar att flytta till Sthlm och därav söker jobb här.

    Är ni seriösa eller mer kk?

  • Anonym (?)
    Sun 15 Sep 2019 11:02
    #6
    Anonym (Pf) skrev 2019-09-15 10:52:18 följande:
     Betyder det att jobbet ligger där eller kan det vara att ägarna eller liknande befinner sig där?
    Vet du inte om han söker jobb i Stockholm eller inte? Det borde ju i alla fall han veta, och det är väl en väldigt basic sak att meddela sin dejt?
  • Anonym (Gubbe­n 56)
    Sun 15 Sep 2019 11:08
    #7
    Anonym (Pf) skrev 2019-09-15 10:52:18 följande:
    Han skulle få svar i veckan. Förstår ju om det är bråttom men ändå, könns lite väl snabbt ändå. Vet du hur det funkar med att det är i Stockholm? Betyder det att jobbet ligger där eller kan det vara att ägarna eller liknande befinner sig där?
    HK med HR avdelningen ligger säkert där, sen kan företaget ha en fillial i en annan stad eller flera städer.
    Sen kan du ju alltid vara lite nyfiken och frågvis och be om att få se annonsen så du blir infromerad om vad för jobb han söker. Kan ju vara kul att veta om det verkligen finns något jobb eller om han bara ska till huvudstaden för att gå på bögklubb. 
  • Anonym (Pf) Trådstartaren
    Sun 15 Sep 2019 11:21
    #8
    Anonym (Gubben 56) skrev 2019-09-15 11:08:05 följande:

    HK med HR avdelningen ligger säkert där, sen kan företaget ha en fillial i en annan stad eller flera städer.

    Sen kan du ju alltid vara lite nyfiken och frågvis och be om att få se annonsen så du blir infromerad om vad för jobb han söker. Kan ju vara kul att veta om det verkligen finns något jobb eller om han bara ska till huvudstaden för att gå på bögklubb. 


    Vi har setts 2 gånger. Var han som tjatade i 2 månader på att ses, visade intresse mm. Sen feågade jag om en tredje dejt varav han ville vänta då det var mycket i hans liv. Han fortsatte dock skriva dagligen. Har nu gått 5 veckor sen vi sågs. Nu precis orkade jag inte mer utan frågade näe vi ska ses. Han sa att han inte visste då han inte räknade med att hans liv skulle se ut såhär. Skrev som det var o frågade om hans ens var intresserad då jag började bli tröttsam o tappat intresset lite.

    Dvs han sa jag skulle ge honom någon veckaZ har gett honom 5 veckor nu, kan inte vänta all evighet. O det blir ju inte bättre av att han dagligen skriver för då fåe man förhoppningar. Nä nu fåe han ge ett svar..
  • Sun 15 Sep 2019 11:41
    #9

    Om man är intresserad så hittar man nåt hål på 5 veckor att ses. Han är helt enkelt inte jätteintresserad men håller dig på halster antingen för att se om han hittat nåt bättte (i Stockholm?) eller tills du tröttnar själv och han slipper säga att han inte är intresserad.

  • Anonym (Pf) Trådstartaren
    Sun 15 Sep 2019 11:43
    #10
    Drottningen1970 skrev 2019-09-15 11:41:11 följande:

    Om man är intresserad så hittar man nåt hål på 5 veckor att ses. Han är helt enkelt inte jätteintresserad men håller dig på halster antingen för att se om han hittat nåt bättte (i Stockholm?) eller tills du tröttnar själv och han slipper säga att han inte är intresserad.


    Ja jag håller helt med. Inte fått något svar ännu. Nu har han ju chansen att tala om..
  • Anonym (Hanna­)
    Sun 15 Sep 2019 12:05
    #11
    Anonym (Pf) skrev 2019-09-15 11:21:57 följande:

    Vi har setts 2 gånger. Var han som tjatade i 2 månader på att ses, visade intresse mm. Sen feågade jag om en tredje dejt varav han ville vänta då det var mycket i hans liv. Han fortsatte dock skriva dagligen. Har nu gått 5 veckor sen vi sågs. Nu precis orkade jag inte mer utan frågade näe vi ska ses. Han sa att han inte visste då han inte räknade med att hans liv skulle se ut såhär. Skrev som det var o frågade om hans ens var intresserad då jag började bli tröttsam o tappat intresset lite.

    Dvs han sa jag skulle ge honom någon veckaZ har gett honom 5 veckor nu, kan inte vänta all evighet. O det blir ju inte bättre av att han dagligen skriver för då fåe man förhoppningar. Nä nu fåe han ge ett svar..


    Ja kräv ett svar! Jag dejtar en kille som bor över 2 timmar bort med bil men han ser till att hitta luckor i sitt liv för att träffa mig. Vill man träffa någon så hittar man lösningar. Att han inte lyckats på 5 veckor så känns det som att han håller dig på linan, lite som en back up plan i fall saker inte går som han tänkt sig. Acceptera inga "icke svar" utan kräv ett tydligt. Vill han ha fortsatt kontakt med dig så får han se till att hitta en lucka inom en väldigt snar framtid för att träffa dig. Kan han i te det så dumpa!
  • Anonym (Pf) Trådstartaren
    Sun 15 Sep 2019 12:07
    #12
    Anonym (Hanna) skrev 2019-09-15 12:05:04 följande:

    Ja kräv ett svar! Jag dejtar en kille som bor över 2 timmar bort med bil men han ser till att hitta luckor i sitt liv för att träffa mig. Vill man träffa någon så hittar man lösningar. Att han inte lyckats på 5 veckor så känns det som att han håller dig på linan, lite som en back up plan i fall saker inte går som han tänkt sig. Acceptera inga "icke svar" utan kräv ett tydligt. Vill han ha fortsatt kontakt med dig så får han se till att hitta en lucka inom en väldigt snar framtid för att träffa dig. Kan han i te det så dumpa!


    Nu har jag fått svar o det var väl lite som jag anade. Han tycker att vårs olika religioner är ett problem. Jag är icke troende o han är en väldigt troende ortodox. Detta diskuterade vi innan vi setts o han sa då att det inte var något problem.. jag frågade ändå om detta men tydligen var han inte ärlig. Han sa att han ville träffas o ge det en chans men att det blev mycket med jobb o sådant.
  • Anonym (A)
    Sun 15 Sep 2019 13:53
    #13
    smulpaj01 skrev 2019-09-15 11:02:11 följande:
    Att intervju sker på helgen skulle jag inte se som oroväckande, inte ens när det gäller en chefstjänst OM det är på ett mindre företag. På större företag/chefspositioner tar en sådan rekrytering flera månader.
    Men om han/ni inte bor i Sthlm skulle jag tro att han planerar att flytta till Sthlm och därav söker jobb här.
    Är ni seriösa eller mer kk?
    Håller med
Svar på tråden Arbetsintervju på helgen?