• Anonym (Alexandra)

    Åderbråcksoperation

    Jag ska göra operera mig här i oktober. Bokade innan sommaren. Ska använda virknålsteknik och laser för att behandla ett ben.

    Vad har ni för erfarenheter av operationen och efteråt?? Berätta allt. Jag är så nervös .

  • Svar på tråden Åderbråcksoperation
  • Anonym (Annie)

    Jag har gjort en sådan operation för några år sedan. Är osäker på om laser användes men definitivt virknålstekniken.

    Läkaren sprutade in massa vätska i benet, det var det som var obehagligt eftersom huden blev så spänd. Hade benet lindat i bandage några dagar tror jag det var (hela benet var lindat). Hade STORA blåmärken i varierande färger i ca 1-2 månader efteråt, men kunde gå och jobba på mitt jobb där man står upp hela dagarna efteråt. När de läkt ut syns små, små prickar där ?virknålen? gick in. Absolut inget msn lägger märke till om man inte ver att de finns där. Har kvar ett fint när av brustna blodkärl där det största bråcket satt samt att jag tycker det är lite obehagligt om jag/någon annan tar tag i mitt ben precis där två av bråcken satt, har troligen fått en liten nervskada (det är vanligt tydligen).

    Det var värt de pengar det kostade, slipper ha ont och kan ha annat än långklänning och långbyxor på sommaren!

Svar på tråden Åderbråcksoperation