• Anonym (Cilla­)
    Sun 15 Sep 2019 15:37
    117 visningar
    9 svar
    9
    117

    Är det en komplimang eller underförstådd kritik?

    Jag fick höra av en arbetskamrat idag att hon tyckte om att jobba med mig för att när jag gick in i en sjukhussal så scannade jag av rummet snabbt och började jobba direkt där det behövdes eller plocka iordning.

    Först jag det positivt. Sen funderade jag på om hon egentligen sa det för att markera att det var störigt.

    Jag har inte riktigt frågat henne för det känns då som att jag försöker skryta.

    Hur hade ni tagit det?

  • Svar på tråden Är det en komplimang eller underförstådd kritik?
  • Sun 15 Sep 2019 15:39
    #1

    Positivt att du inte är en sådan som ödslar tid utan sätter igång och jobbar på en gång.

    Så tolkar jag det.

  • Anonym (Eve)
    Sun 15 Sep 2019 15:42
    #2

    Det låter definitivt som en komplimang. Sånt uppskattas hos kollegor.

  • Anonym (Fia)
    Sun 15 Sep 2019 15:52
    #3

    Varför skulle det vara störigt?

  • Sun 15 Sep 2019 15:53
    #4

    Varför skulle det vara en markering? Utifrån det du skriver finner jag inget som tyder på det.

  • Anonym (Cilla­) Trådstartaren
    Sun 15 Sep 2019 17:28
    #5

    Tack för era svar.

    Anledningen att jag tänker att det kanske är negativt menat är för att hon tycker att jag är för ambitiös. Alltså som att jag försöker göra mig till. Ibland sticker det hos folk att någon annan gör ett bättre jobb och effektivare.

  • Anonym (Cilla­) Trådstartaren
    Sun 15 Sep 2019 17:29
    #6

    Tack för era svar.

    Anledningen att jag tänker att det kanske är negativt menat är för att hon tycker att jag är för ambitiös. Alltså som att jag försöker göra mig till. Ibland sticker det hos folk att någon annan gör ett bättre jobb och effektivare.

  • Anonym (A)
    Sun 15 Sep 2019 17:36
    #7

    Komplimang.

  • Sun 15 Sep 2019 18:40
    #8

    Låter absolut som en komplimang i mina öron. Ta åt dig vetja!

  • Anonym (H)
    Sun 15 Sep 2019 18:42
    #9

    Tycker knappast man kan tolka det som något negativt om hon säger att hon TYCKER OM ATT JOBBA MED DIG FÖR ATT.. Det är ju rätt tydligt en komplimang.

Svar på tråden Är det en komplimang eller underförstådd kritik?