• Anonym (Förvi­rrad nykär)
    Sun 15 Sep 2019 17:53
    2234 visningar
    25 svar
    25
    2234

    Tjejer se hit! Spelar hon ett spel??

    Hej! 
    Känner att jag kan behöva lite olika perspektiv på denna situation så skriver av mig lite här.

    Har haft riktigt bra kontakt med en tjej nu i flera månader och vi har setts ett par gånger (distans mellan oss) så vi kan tyvär inte träffas så ofta.
    När hon lämnade mig senaste gången sa hon att hon tyckte det var jättekul att ses igen och att hon längtar till nästa gång vi kan ses.

    Dagen efter hon lämnade mig så var hon helt plötsligt väldigt kort i sina svar och verkade typ ointresserad av att skriva med mig vilket hon aldrig varit tidigare. När jag märkte detta så testade jag då att inte höra av mig något på en hel dag (vi hör av oss ungefär lika mycket till varandra) och då sent på kvällen fick jag ett meddelande där hon frågar om allt är ok med mig. Blev då helt uppjagad och började skriva massa med henne som vanligt igen.

    Dagen efter det så hörde jag av mig först och vi skrev lite på förmiddagen men senare mot eftermiddagen blev hon igen sjukt kort i sina svar och frågade inget tillbaks mot mig och känns allmänt kall. Tänkte att jag ger henne lite space igen om det nu är det hon behöver så har inte skrivit något till henne sen igår på dagen och hon har inte hört av sig heller. 

    Sitter ju såklart och tänker att hon är med någon annan eller bara börjar inse att hon inte gillar mig lika mycket längre. Kan säkert bero på flera anledningar att hon inte skriver som hon alltid gjort tidigare men får ändå lite smått panik! 

    Det bästa sättet måste väl ändå vara att fråga rätt ut om det är något som hänt och att jag upplever henne som en helt annorlunda person än de hon brukar vara?

  • Svar på tråden Tjejer se hit! Spelar hon ett spel??
  • Sun 15 Sep 2019 17:59
    #1

    Ni kanska pratade så mycket när ni träffades att hon har onget nytt att komma med?

  • Anonym (Emma)
    Sun 15 Sep 2019 18:00
    #2

    Ja det bästa är att fråga. Finns mängder av anledningar till varför hon blivit annorlunda och det leder ingenstans att spåna i det. Skriv att du märkt en skillnad och att hon verkar avståndstagande och fråga varför.

  • Knappa­st nu
    Sun 15 Sep 2019 18:01
    #3

    Ställer du den frågan så är det över oavsett om det inte var det innan tror jag. Det blir en press som blir för stor för henne. Avvakta trots att det är skitsvårt. Om du känner att du inte pallar vänta så kan du såklart ligga på men mitt råd är ligga lågt.

  • Anonym (Förvi­rrad nykär) Trådstartaren
    Sun 15 Sep 2019 18:11
    #4
    Giftskåneman skrev 2019-09-15 17:59:44 följande:

    Ni kanska pratade så mycket när ni träffades att hon har onget nytt att komma med?


    Vi pratade lagom mycket skulle jag säga. Det finns nästan alltid något att skriva och när jag typ frågar hur hon haft det under dagen och vad hon gjort har hon bara svarat på den och inte frågat mig samma sak typ (som hon alltid gjort tidigare)
  • Anonym (Förvi­rrad nykär) Trådstartaren
    Sun 15 Sep 2019 18:12
    #5
    Anonym (Emma) skrev 2019-09-15 18:00:14 följande:

    Ja det bästa är att fråga. Finns mängder av anledningar till varför hon blivit annorlunda och det leder ingenstans att spåna i det. Skriv att du märkt en skillnad och att hon verkar avståndstagande och fråga varför.


    Det är nog det bästa alternativet jag har tror jag. Vill dock försöka få henne på telefon så man kan prata istället för att skriva. Så lätt att misstolka saker när man skriver
  • Anonym (Förvi­rrad nykär) Trådstartaren
    Sun 15 Sep 2019 18:14
    #6
    Knappast nu skrev 2019-09-15 18:01:54 följande:

    Ställer du den frågan så är det över oavsett om det inte var det innan tror jag. Det blir en press som blir för stor för henne. Avvakta trots att det är skitsvårt. Om du känner att du inte pallar vänta så kan du såklart ligga på men mitt råd är ligga lågt.


    På vilket sätt kan det bli för stor press för henne? Känns bara så fel att inte höra av sig på flera dagar när man hörts dagligen tidigare både på telefon och text. Vi har till och med börjat prata om nästa träff och hon bör ju förstå att jag blir förvirrad när hon helt plötsligt beter sig som en annan person
  • Sun 15 Sep 2019 18:22
    #7

    Ring henne nu, och beroende på hur hon är, planera nästa träff, bio, käka ute, bowla osv

  • Anonym (Förvi­rrad nykär) Trådstartaren
    Sun 15 Sep 2019 18:27
    #8
    Giftskåneman skrev 2019-09-15 18:22:56 följande:

    Ring henne nu, och beroende på hur hon är, planera nästa träff, bio, käka ute, bowla osv


    Vet att hon skulle vara upptagen störra delen av just idag så ska ringa imorgon tror jag. Är svårt att planera eftersom vi har distans mellan oss som man inte kan resa mellan spontant. Vi har bara pratat om nästa träff som eventuellt kommer om ca 3 veckor men känner att om hon ska hålla på och vara såhär skum som hon är nu så vill jag veta om hon ens vill träffa mig igen
  • Sun 15 Sep 2019 18:32
    #9
    Anonym (Förvirrad nykär) skrev 2019-09-15 18:27:25 följande:

    Vet att hon skulle vara upptagen störra delen av just idag så ska ringa imorgon tror jag. Är svårt att planera eftersom vi har distans mellan oss som man inte kan resa mellan spontant. Vi har bara pratat om nästa träff som eventuellt kommer om ca 3 veckor men känner att om hon ska hålla på och vara såhär skum som hon är nu så vill jag veta om hon ens vill träffa mig igen


    Det får du reda på om du ringer, ring senare i kväll.
  • Anonym (...h)
    Sun 15 Sep 2019 18:50
    #10
    +1

    Hon frågade ju om allt var okej med dig när du tog avstånd, så varför gör inte du detsamma när hon tar avstånd? Sen tycker jag att det är bättre om ni pratar i telefonen än skriver med varandra.. Då slipper ni missförstånd, korta svar och brist på smileys som kan förvirra..

Svar på tråden Tjejer se hit! Spelar hon ett spel??