• Anonym (Förtvivlan)

    Komma över ex innan ny relation

    För några månader sen separerade jag från mitt barns mamma pga sånt händer, tänker inte gå in på detaljer.

    Kort senare började jag träffa en ny tjej som jag nu har bra kontakt med, vi klickar bra och mitt barn tycker även om henne. Så allt borde vara bra, va?

    Till saken hör att mitt ex fortfarande är snyggare, men det är också allt hon är, bara yta, inget innehåll. Hon är en vidrig människa men dessvärre jävligt snygg.

    Och vi är dessvärre tvungna att träffas vid varje överlämning, kan inte sköta det via dagis utan måste träffas. Vi umgås ingenting privat utan det är bara sånt som rör vårt barn.

    Och varje gång jag träffar henne så är hon ju också sådär jävligt snygg. Tycker hon behandlat mig som skit medan den nya gör allting rätt, men tyvärr är jag ju sådär äckligt ytlig att jag hela tiden känner den här attraktionen när vi ses. Och jag borde inte göra det.

    Jag gillar den nya mer och mer och hon behandlar mig rätt men kan inte komma ifrån att exet är så snygg.

    Hur gör man? Jag vet att om vi slutade träffas så skulle jag kunna dras mer till den nya och kanske inleda något om det känns rätt. Men det här händer ju varje gång. Vad gör man?

  • Svar på tråden Komma över ex innan ny relation
  • Anonym (A)

    Man låter bli att dejta nya tills man är över sitt ex. Framför allt så drar man inte in barnen i nya förhållanden, medan man fortfarande attraheras av sitt ex.

  • Anonym (Hm)

    Den andra behandlar dig rätt?

    Gjorde inte exet det också i början?

    Du är inte över ditt ex helt.

  • Anonym (Förtvivlan)
    Anonym (Hm) skrev 2019-09-15 21:19:49 följande:

    Den andra behandlar dig rätt?

    Gjorde inte exet det också i början?

    Du är inte över ditt ex helt.


    Uppenbarligen inte men hur ska det gå till om hon fortsätter vara snygg samtidigt som jag tvingas träffa henne? Om jag inte var så illa tvungen att träffa henne hade det ju varit lugnt.
  • Anonym (Hm)

    Hur gammalt är barnet?

    Vet exet om att du träffat annan och släpar med barnet?

  • Anonym (Ex)

    Det är det jag menar.Att man är tvungen att ha kontakt med sitt ex med barnen.En nödvändigt ont ,när man egentligen är helt redo att lämna det gamla bakom sig.

  • Anonym (A)
    Anonym (Hm) skrev 2019-09-15 21:26:40 följande:

    Hur gammalt är barnet?

    Vet exet om att du träffat annan och släpar med barnet?


    Vad har exet med det att göra?
  • Anonym (A)
    Anonym (Hm) skrev 2019-09-15 21:26:40 följande:

    Hur gammalt är barnet?

    Vet exet om att du träffat annan och släpar med barnet?


    Vad har exet med det att göra?
  • Anonym (Hm)

    Kan du inte träffa nya utan barn?

    Måste du dra in bsrn i det nya direkt

  • Anonym (Hm)

    Tycker bara det verkar som du har bråttom in i något nytt. Du har uppenbarligen inte kommit över ditt ex så varför inte ta det lugnt och var själv ett tag.

  • Anonym (Förtvivlan)
    Anonym (A) skrev 2019-09-15 21:31:15 följande:

    Vad har exet med det att göra?


    Nej asså hon har själv barn och det är så vi har träffats. Genom våra barn sen tidigare.
    Anonym (Hm) skrev 2019-09-15 21:34:07 följande:

    Tycker bara det verkar som du har bråttom in i något nytt. Du har uppenbarligen inte kommit över ditt ex så varför inte ta det lugnt och var själv ett tag.


    Jag var singel i många år innan jag kände mig redo, jag levde singellivet fullt ut med engångsligg från krogen och allt vad det innebar. Sen dök hon upp och jag påbörjade familjelivet, att gå tillbaks till det liv jag lämnade är inget alternativ. Jag var klar med det då och jag är klar med det nu. Är dessutom 30 år snart, bara patetiskt att gå ut och ragga då som när man var i sina tidiga 20s. Är klar med det.
  • Anonym (Hm)

    Försök hålla avstånd. Om hon är så snygg aå lär hon nog inte vara singel så länge till. Kanske blir lättare att släppa då.

    Du måste hitta något sätt att släppa hennes utseende som att tex intala dig om hennes brister istället. Fortsätt prata med den nya så kanske du börjar se det vackra i henne och sen blir hon vackrare.

    Ta det lugnt det försvinner med tiden

  • Anonym (Psss)

    Hm. Jag funkar tvärtom. Kan tycka att folk som vid första anblicken är väldigt snygga blir fulare om jag inte gillar deras inre. Och tvärtom. Någon jag absolut aldrig skulle vända mig om efter på stan blir hur snygg som helst om man lär känna honom och jag gillar hans personlighet.

  • Anonym (...)

    Om du blir kär i den nya så kommer inte exet att påverka dig sådär längre. Om det går några mån till och du fortfarande inte är kär så är hon nog inte rätt för dig.

Svar på tråden Komma över ex innan ny relation